شناسهٔ خبر: 34855888 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در بیست و یکمین جشن سینمای ایران مطرح شد؛

فاصله دارا و ندار در سینمای ایران وسیع شده است

مراسم نکوداشت بیست و یکمین جشن سینمای ایران با تجلیل از اکبر زنجانپور، بیژن محتشم، حسن زاهدی و سیروس الوند برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم  نکوداشت بیست و یکمین جشن سینمای ایران شامگاه سه شنبه ۲۹ مرداد در تالار ایوان شمس برگزار شد. در این مراسم از اکبر زنجانپور، بیژن محتشم، حسن زاهدی و سیروس الوند تجلیل شد.

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما گفت: عرصه فرهنگ عرصه به هم پیوستگی، دوست داشتن و احترام‌ها است، اگر کسی به غیر از این درسینما واردشود موفق نخواهد شد هر چند متاسفانه در این سینما فاصله دارا و ندار  بسیار وسیع شده و اگر متوجه همه کسانی که برای سینمای ایران تلاش کرده‌اند نباشیم برکت از سفره ما می‌رود.

در بخش تجلیل از اکبر زنجانپور  با حضور فاطمه معتمدآریا، امین تارخ، علی دهکردی و پیام تصویری نوید محمدزاده تندیس جشن خانه سینما به وی اهدا شد.

فاطمه معتمدآریا گفت: همانگونه که موسیقی دارای مقام است اکبر زنجانپور مقام سینمای ایران است. امین تارخ نیز گفت: زنجانپور به بازیگری دل‌سپردگی دارد و بیش از آنکه عاشق بازیگری باشد دل‌سپرده بازیگری است و همین مسأله سبب می‌شود که شرافت را در حرفه خود حفظ کند.

زنجانپور نیز بعد از دریافت تندیس گفت: خوشحالم این تشویق از طرف خانه سینما انجام شد هنرمندان بسیار تنها هستند و تنهایی به هنرمند اعتبار می‌دهد و من خودم یکی از همین تنهاهای دنیا هستم.

در ادامه مراسم با حضور، عبداله اسکندری، محمد متوسلانی، سیروس ابراهیم زاده و مهری شیرازی از بیژن محتشم طراح چهره‌پردازی تجلیل شد.

سیروس ابراهیم‌زاده در این بخش گفت: من و بیژن محتشم کار سینما و تئاتر را با  هم شروع کردیم. محتشم هیچگاه استادی نداشت، اما اهل جستجو بود و توانست بهترین چیزها را یاد بگیرد و در طول کاری خود توانست شاگردان بسیاری مانند جلال معیریان و اسکندری را در مکتب خودساخته خود آموزش داده است.

محمد متوسلانی نیز با اشاره به سابقه دوستی خود با محتشم گفت: به همه کسانی که برای سینما و تئاتر زحمت کشیده‌اند باید توجه کنیم و این توجه‌ها فقط حرف نباشد و باید آن را عملی کنیم.

بخش نکوداشت حسن زاهدی با حضور جهانگیر میرشکاری، علیرضا زرین‌دست و همایون اسعدیان و پیام تصویری اصغر فرهادی برگزار شد.

علیرضا زرین دست گفت: حسن زاهدی عمر و جوانی خود را برای صدا در سینمای ایران گذاشته است و ما باید افتخار کنیم که متخصصان بزرگ و حرفه‌ای مانند حسن زاهدی داریم.

همایون اسعدیان نیز با اشاره به اینکه بیش از 30 سال است حسن زاهدی را می‌شناسد، گفت: نمی‌خواهم بگویم که  اسعدیان خوش اخلاق است و اصلاً خوش اخلاق نیست اما بد اخلاقی او شیرین است.

اصغر فرهادی نیز درباره حسن زاهدی گفت: حسن زاهدی  همیشه مشکلات را حل می‌کند او روحیه کودکانه معصومانه‌ای در خود دارد که امروز بسیار کمیاب است.

در بخش آخر با حضور مسعود کیمیایی، هوشنگ گلمکانی، فرشته طائرپور، فریدون جیرانی، محسن امیریوسفی از سیروس الوند تجلیل شد.

مسعود کیمیایی با اشاره به اینکه از گذشته سیروس الوند را می‌شناسد، گفت: بی‌مهری‌های زیادی به سیروس الوند  شده و جوایز کمی گرفته است، خوشحالم که این جایزه را امشب به او می‌دهم.

فرشته طائرپور نیز گفت: متاسفانه در زمانه فروپاشی اخلاقی در صحنه‌های مختلف، در عرصه سینما با چنین بزگداشت‌هایی اثر ضربه‌های فروپاشی اخلاقی را کم می‌کنیم.

سیروس الوند نیز با اشاره به اینکه امشب یکی از مهمترین شبهای زندگی اوست، گفت: در زندگی من ۴ شب بسیار مهم است، شب تولدم خودم  شبی است که با همسرم  ناهید عباسی ازدواج کردم. شبی که جایزه کارگردانی را کنار کیمیایی و مهرجویی گرفتم آن هم در جشنواره‌ای که دبیر آن سیدمرتضی آوینی بود و شب چهارم قطعا امشب است.

اجرای این مراسم را کامران ملکی برعهده داشت.

نظر شما