شناسهٔ خبر: 34855639 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

حماس در واکنش به اخراج مردم غزه:

مردم فلسطین دست از سرزمین خود برنداشته و به مبارزه ادامه می دهند

جنبش حماس در واکنش به گزارشات صهیونیستی در خصوص اعلام آمادگی اسرائیل برای اجرای روند مهاجرت بدون بازگشت فلسطینیان غزه تاکید کرد مردم فلسطین سرزمین خود را رها نکرده و به مبارزه ادامه می دهند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، جنبش حماس نسبت به گزارشات منتشر شده در خصوص آمادگی دولت اسرائیل برای ترغیب ساکنان غزه برای ترک بدون بازگشت این منطقه واکنش نشان داد.

 

سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد در این مورد شاهد رویای قدیمی اسرائیل مبنی بر ترک سرزمین فلسطین توسط مردم آن هستیم که البته صهیونیست ها برای اخراج مردم فلسطین از سرزمینشان جنایات زیادی مرتکب شده اند و رژیم اشغالگر همچنان برای اجرای گزاره کاملاً دروغ سرزمین بدون ملت تلاش می کند.

 

حازم قاسم تاکید کرد مردم فلسطین در مقاطع مختلف تاریخی اثبات کرده اند که سرزمین خود را رها نکرده و آماده هستند با تمام دارایی های خود برای حفاظت از آن فداکاری کنند، این ملت کاروانی طولانی از شهدا، اسرا، تبعید شدگان و مجروحان را برای باز پس گیری سرزمین خود تقدیم کرده و هرگز آن را ترک نخواهند کرد.

 

وی افزود حماس و دیگر گروه های مقاومت برای تقویت ایستادگی مردم فلسطین و باز پس گیری سرزمین فلسطین به جنگ و مبارزه ادامه می دهند، هدف اصلی از این مبارزه بازگشت ملت آواره فلسطین به سرزمین خودشان است و به هیچ وجه امکان ندارد در خصوص اخراج مردم فلسطین گفتگو کنیم و این توهمی است که هیچ جایگاهی در واقعیت ندارد.

 

سخنگوی حماس ادامه داد با وجود اوضاع وخیم انسانی در غزه به دلیل محاصره و جنگ های اسرائیل علیه این منطقه اما اهالی غزه از سرزمین خود دست بر نخواهند داشت.

 

قاسم گفت: حماس برای تقویت جایگاه مردم غزه و بهبود اوضاع انسانی و پایان یافتن محاصره این منطقه تلاش می کند و این یکی از اهداف راهپیمایی های بازگشت است که مورد توافق همه گروه های غزه قرار گرفته است و هرگز سخنی از مهاجرت اختیاری یا اجباری در میان نیست.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما