شناسهٔ خبر: 34855515 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران‌ورزشی | لینک خبر

به بهانه طراحی بی‌سلیقه تبلیغات محیطی

بگذارید فوتبال ببینیم!

صاحب‌خبر - لیگ نوزدهم از فردا (پنجشنبه) آغاز می‌شود و در تمام تلاش‌هایی که برای اجرای بهتر لیگ می‌شود، کمترین توجهی به بینندگان تلویزیونی مسابقات نمی‌شود؛ بینندگانی که در طول 90دقیقه تماشای فوتبال تیم‌های مورد علاقه خود، سخت‌ترین لحظات را می‌گذرانند تا با طراحی اعصاب‌خردکن و بی‌سلیقه تبلیغات محیطی مقابله کنند و بتوانند مسابقه را فارغ از تبلیغاتی که در چند طبقه به‌طور مکرر حرکت می‌کنند، تماشا کنند. این مسأله فارغ از بی‌دانشی فدراسیون فوتبال در بحث‌های بازاریابی و درآمدزایی از طریق تبلیغات محیطی، نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال علاوه بر اینکه نتوانسته نقش خود را در زمینه درآمدزایی از طریق تبلیغات محیطی به‌خوبی ایفا کند، بلکه در زمینه طراحی و نصب این تبلیغات هم در اوج بی‌سلیقگی عمل می‌کند تا آنجا که این موضوع می‌تواند مخاطب تلویزیونی مسابقات فوتبال را که تعداد آنها کم هم نیست، به‌شدت آزار دهد و از تماشای تلویزیونی فوتبال بیزار کند. ورزشگاه آزادی بیشترین پخش تلویزیونی را دارد و به تبع همین موضوع، تبلیغات محیطی قابل توجهی می‌گیرد. تا فصل گذشته این تبلیغات محیطی در چند ردیف و به‌صورت متحرک دور زمین چمن آزادی خودنمایی و بیننده تلویزیونی را کلافه می‌کرد! به این تبلیغات متحرک و چند ردیفه، تبلیغاتی که فصل گذشته در طبقه دوم آزادی هم نصب می‌شد و به خود ورزشگاه تعلق داشت را هم اضافه کنید. این بی‌سلیقگی در تبلیغات فصل گذشته به‌شدت بیننده تلویزیونی را آزار می‌داد. با اینکه برطرف کردن چنین مشکلی کار سختی نیست اما طبق معمول به این موضوع هم توجهی نمی‌شود تا این عذاب ادامه داشته باشد. این موضوع احتمالاً در لیگ نوزدهم که سازمان لیگ با انتشار تعرفه تبلیغات سعی در جذب تبلیغات بیشتر دارد، تبلیغات دور زمین را شلوغ‌تر هم خواهد کرد. معلوم نیست آیا تصمیمی برای اصلاح بی‌سلیقگی طراحی این تبلیغات وجود ندارد؟ آیا این فصل هم باید بینندگان تلویزیونی این کیفیت پایین بصری را در تماشای رقابت‌های لیگ تحمل کنند؟

نظر شما