شناسهٔ خبر: 34855489 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

ولوز با متوقف کردن یونایتد همچنان گربه سیاه مدعیان است

گرگ‌های گرسنه سانتو

ولوز فصل پیش هم حریف دردسرسازی برای مدعیان بود و برابر 6 تیم برتر لیگ انگلیس چهار برد، چهار تساوی و چهار شکست به دست آورد که بهترین آمار در بین 14 تیم دیگر لیگ بود.

صاحب‌خبر -

روند روبه رشد ولورهمپتون همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد آنها این فصل نیز گربه سیاه مدعیان قهرمانی و 6 تیم برتر لیگ جزیره خواهند بود. شاگردان نونو سانتو دوشنبه شب در زمین خود برابر منچستریونایتد به تساوی یک- یک دست یافتند تا پس از تساوی مقابل لسترسیتی در هفته نخست، شروع قابل‌قبولی در فصل جدید داشته باشند. ولوز فصل پیش هم حریف دردسرسازی برای مدعیان بود و برابر 6 تیم برتر لیگ انگلیس چهار برد، چهار تساوی و چهار شکست به دست آورد که بهترین آمار در بین 14 تیم دیگر لیگ بود. آنها با قرار گرفتن در رده هفتم جدول، جواز حضور در لیگ اروپا را به دست آوردند و اگر در دو دیدار پیش رو برابر تورینوی ایتالیا بتوانند به برتری برسند جواز حضور در مرحله گروهی این تورنمنت را کسب خواهند کرد.

 از رده پانزدهم تا قهرمانی

ولوز همین دو سال پیش در لیگ چمپیونشیپ حضور داشت و تا پیش از حضور نونو سانتو در این باشگاه در رتبه پانزدهم جدول حضور داشت. سانتو چهارمین مربی باشگاه طی 10 ماه بود و مالکان چینی که از سال 2016 ولوز را خریده بودند شاید اولین هدف‌شان از به خدمت گرفتن این مربی پرتغالی عدم سقوط به دسته پایین‌تر بود. سانتو که در دوران بازی خود یک دروازه‌بان بود از مدیران باشگاه خواست با خریدهای جدید تیم را تقویت کنند و در این راه روی کمک خورخه مندز، ایجنت معروف بازیکنان فوتبال حساب زیادی کرده بود. جالب اینکه تیم در پایان فصل با کسب عنوان قهرمانی راهی لیگ برتر شد. حالا چالشی جدید پیش روی این مربی پرتغالی بود. او با 11 خرید جدید که بیشتر آنها هموطنش بودند تیمی قابل احترام و یکدست را راهی لیگ برتر کرد. نفراتی چون روی پاتریسیو، دیوگو ژوتا، ویلی بولی، آداما ترائوره، جانی اوتو، ژوائو موتینیو و رائول خیمنز که خیلی زود خود را به‌عنوان چهره‌های جدید لیگ جزیره مطرح کردند. در دهه 50 میلادی ولوز یکی از تیم‌های مطرح انگلیسی در سطح اروپا بود اما پس از آن دوران هواداران این تیم روزهای خوش این‌چنینی را زیاد به خاطر ندارند. حالا آنها با اشتیاق بیشتری بازی‌های تیم خود را دنبال می‌کنند و حتی امیدوارند تا این فصل رتبه‌ای بهتر از هفتمی در جدول کسب کنند.

  بازگشت به رقابت‌های اروپایی

شاگردان سانتو در پیش‌فصل تنها دو بازی برگزار کردند. یک برد پر گل 4برصفر برابر نیوکسل و سپس برتری مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی. با توجه به حضور آنها در دور انتخابی لیگ اروپا(آنها پس از 29 سال حضور در یک تورنمنت اروپایی را تجربه می‌کنند)، پیش‌فصل برایشان کوتاه‌تر از سایر تیم‌ها بود و مجبور شدند خیلی زود وارد مسابقات فصل جدید شوند. ولوز این فصل برخلاف سال گذشته خریدهای زیادی انجام نداد و سه بازیکن جدید به خدمت گرفت که معروف‌ترین آنها خسوس وایخو از رئال مادرید و پاتریک کورتونه از میلان بود. البته آنها با پرداخت 30 میلیون پوند خرید قرضی رائول خیمنز، مهاجم گلزن خود در فصل گذشته را دائمی کردند. لیندر دندونکر دیگر بازیکن قرضی این تیم بود که قراردادش دائمی شد.

سانتو بیشتر علاقه‌مند است که تعداد بازیکنان تیمش را محدود نگه دارد تا بازی بیشتری به بازیکنانش برسد و آنها فرصت خوبی برای پیشرفت و بهتر شدن داشته باشند. او در درون دروازه با حضور روی پاتریسیو خیالش تا حد زیادی راحت است. به‌خصوص که دفاع سه نفره این تیم شامل بولی، بنت و کودی نمایش خوبی در فصل گذشته داشتند و بولی و بنت در فصل گذشته در بین 10 مدافع برتر لیگ از نظر زدن ضربات سر و همچنین تکل‌های موفق قرار داشتند. در دو سمت زمین نیز دوهرتی و جانی اوتو هم در دفاع و هم در کارهای تهاجمی عملکرد قابل قبولی دارند. در مرکز زمین تجربه بالای موتینیو در کنار دندونکر و روبن نوس که یکی از بهترین‌های ولوز در فصل گذشته بود باعث شده تا آنها به خوبی در میانه میدان توپ را به گردش درآورده و مالکیت توپ نسبتا زیادی در دیدارهای خود داشته باشند. در خط حمله نیز زوج طلایی ژوتا و خیمنز هماهنگی بسیار خوبی با هم دارند. ولوز در فصل گذشته هر چقدر که برابر 6 تیم بالای جدول خوب کار کرد و موفق به کسب 16 امتیاز شد، برابر 6 تیم پایین جدول آماری ضعیف داشت و نتوانست نمایش خوبی داشته باشد. در این شرایط در فصل جدید یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های این مربی 44 ساله بهتر کردن آمار تیمش برابر تیم‌های ضعیف‌تر است تا شاید بتواند در دومین سال حضور در لیگ برتر حتی از رده هفتم نیز بالاتر ایستاده و شگفتی‌سازی‌های خود را ادامه دهد.

 

* نویسنده: سیامک خاجی  روزنامه‌نگار

نظر شما