شناسهٔ خبر: 34855284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم طراحی فضای خاص و ماندگار برای فرزندان در عید غدیر

مبلغ جوان اردکانی با اشاره به اینکه ولایت اهل‌بیت فقط محبت ظاهری نیست گفت: فضای خانه برای فرزندان در عید غدیر خاص و ماندگار طراحی شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام‌ حسین حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردکان، با اشاره به اهمیت تبیین همه جوانب واقعه بزرگ غدیر خم گفت: در مورد حادثه بسیار مهم غدیر و ابلاغ جریان ولایت حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) دو دستور بسیار مهم صادرشده است؛ یکی از جانب خداوند خطاب به پیامبر اکرم که این فرمان به نحو شایسته انجام شد و دستور دوم از جانب پیامبر اسلام خطاب به مسلمانان بود که حاضران به غایبین برسانند و همه پدر و مادرها نیز تا قیامت این واقعه را برای فرزندان خود بازگو کنند.

مبلغ جوان اردکانی به لزوم معرفی واقعه غدیر برای نسل جوان، افزود: اینکه خداوند دین را به‌عنوان برنامه زندگی برای ما فرستاد و قرآن، متن آسمانی دین وزندگی ماست. اینکه پیامبر اکرم بیان‌کننده این متن آسمانی و پیشوا و یک الگوی کامل برای مسلمین انتخاب و پس از ایشان امام معصوم عهده‌دار شأن دوم پیامبر یعنی امامت و راهبری مسلمین شد.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان و فرزندانمان باید به این آگاهی برسند که دشمنان اسلام، مسیر انتخاب شده را تغییر دادند، عنوان کرد: غدیر روز وحدت مسلمین است ولی ما باید اصول اعتقادات و برنامه پیامبر را به فرزندان خود یاد بدهیم.

حیدریان با تاکید بر اینکه بسیاری از رفتارهای شایسته و زیبا باید برای روزهای اعیاد و به ویژه عید غدیر باشد، اظهار داشت: در ایام جشن و عزا به‌ویژه در عید غدیر باید فضای ظاهری خانه‌ها متفاوت باشد و بهانه‌ای برای گفتگو در مورد این مناسبت‌ها فراهم شود.

مبلغ جوان اردکانی خاطرنشان کرد: در روز عید غدیر در خانه‌ها باید به شکلی برنامه ریزی شود که فضای آن زیبا و برای فرزندان جذاب باشد و به نوعی این روز برای فرزندانمان یک روز خاص تلقی شود که بهترین کارها در آن روز انجام می‌گیرد.

وی ضمن توصیه به مطالعه کتاب " ولاها و ولایت‌ها " اثر استاد شهید مطهری، گفت: ولایت اهل‌بیت فقط محبت نیست. شهید مطهری در این کتاب می‌گوید که این ولایت در چندمعنا به‌کاررفته است. یکی همین دوست داشتن است. دوم اینکه ما پیشوایی، مرجعیت دینی و تفسیر دین، احکام و قرآن را از اهل‌بیت و امام می‌گیریم.

حیدریان در پایان افزود: سوم، رهبری و پیشوایی اجتماعی و سیاسی امت است. ائمه معصومین در دوران غیبت زعامت امور مسلمین و ولایت امر مسلمین را بر عهده فقیه جامع‌الشرایطی که مدیر، مدبر و شجاع باشد گذاشته‌اند. ما باید در محبت ظاهری و هم در زعامت سیاسی و هم در مرجعیت دینی زیر سایه ولایت اهل‌بیت باشیم.

انتهای پیام/ 90010

نظر شما