شناسهٔ خبر: 34854573 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

شرط یمن برای بازگشت دوباره امنیت به عربستان

رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت که نظام سعودی در صورت پایان دادن به تجاوز نظامی، امنیت دوباره خویش را باز خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

العالم ـ یمن

به گزارش شبکه خبری المسیره، «محمد عبدالسلام» روز سه شنبه در حساب توئیتری خود با بیان اینکه نظام سعودی به دلیل فقدان قدرت و بلوغ سیاسی، در جستجوی حمایت خارجی است، تاکید کرد که نزدیک ترین راه برایش این است که تجاوز به یمن را متوقف کند تا امنیت دوباره خود را بازیابد.

وی افزود: نظام عربستان سعودی با انتقال 60 هزار عنصر وابسته و 30 هزار سودانی و هزاران تبعه دیگر کشورها از جبهه‌های داخلی، آنها را به عنوان سپر انسانی در مرزهای خود مستقر کرده است.

مقام یمنی خطاب به دولت سعودی گفت: واشنگتن به بهانه و تحت عنوان حمایت از دولت قانونی (دولت مستعفی و فراری)، شما را به تجاوز نظامی علیه یمن واداشت، اما امروز نگران امنیت آسمان و مرزهای خودتان هستید.

عبدالسلام یادآورشد که ادامه تجاوز به یمن، هیچ امنیتی را برای متجاوزان در پی نخواهد داشت و کشورهای آنها را در برابر تهدیدهای بسیار خطرناک، شکننده خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی به شهادت رسیده اند.

نظر شما