شناسهٔ خبر: 34854433 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

روایت گاردین از اسلام هراسی در انگلیس

روزنامه گاردین از افزایش ساختار اسلام هراسی در انگلیس و سخت گیری های سیستماتیک علیه مسلمانان به بهانه اجرای قوانین ضد ترور خبر داده است.

صاحب‌خبر -

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش این روزنامه انگلیسی، اکنون دولت لندن با سوء استفاده از قوانین بحث برانگیز ضد تروریسم، مسلمانان را به مدت شش ساعت در بنادر و فرودگاه های انگلیس تحت بازداشت قرار می دهد به گونه ای که این عمل به اسلام هراسی تبدیل شده است.

گاردین یادآورشد که شواهد فزاینده ای وجود دارد مبنی بر این که زنان مسلمان در انگلیس مجبور می شوند روسری های خود را هنگام توقف از سر بردارند و در بیشتر مواقع این توقف ها منجر به درگیری و بازداشت می شود.

به دنبال افزایش رفتارهای نامناسب با مسلمانان، گروه حقوق بشری کیج مستقر در لندن طی درخواستی از نمایندگان پارلمانی انگلیس خواستار مداخله و اصلاح قوانین مبارزه با ترور در کشور شد.

به گزارش ایرنا به نقل از گاردین، عدنان صدیقی مدیر گروه حقوق بشری کیج می گوید: دهها هزار نفر مسلمان تاکنون در انگلیس به دلیل مظنون بودن به تروریست مورد توقیف قرار گرفته اند و این عمل تجلی از اسلام هراسی ساختاری است که به عنوان آزار و اذیت تلقی می شود.

نیروهای امنیتی انگلیس در حال حاضر می توانند به بهانه اجرای قانون 2000 تروریسم، مظنونین را به مدت شش ساعت در بنادر و فرودگاه های کشور مورد بازداشت قرار داده و بازداشتیان هیچ حقی برای دسترسی به تلفن و کامپیوتر و دنیای بیرون ندارند.

نظر شما