شناسهٔ خبر: 34853846 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

3 طرح بهداشتی و درمانی در شاهرود افتتاح شد

بخش مراقبت‌های ویژه و اتاق عمل شماره ۴ بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) شاهرود و مرکز تحقیقات نانوذرات بیولوژیک در پزشکی در دانشگاه آزاد این شهر افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، محمدمهدی طهرانچی عصر امروز پس از حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و اهدای گل و عطرافشانی و ادای احترام به ساحت شهیدان، در بیمارستان 100 تختخوابی خاتم‌الانبیا (ص) این واحد دانشگاهی حضور یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) با 10 تخت مجهز و اتاق عمل شماره ۴ این بیمارستان را افتتاح کرد.

وی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این بیمارستان ازجمله CCU بر لزوم توسعه بخش‌های این بیمارستان با کمک دانشگاه آزاد اسلامی و سایر نهادها در شهرستان شاهرود تأکید کرد.

ICU جدید بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) شاهرود در فضایی حدود 350 مترمربع ساخته و برای تجهیز آن بیش از 20 میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین مرکز تحقیقات «نانوذرات بیولوژیک در پزشکی» دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود را افتتاح کرد.

این مرکز در فضایی حدود 500 مترمربع و با هزینه‌ای حدود 10 میلیارد ریال احداث شده است و تنها مرکز تحقیقاتی تخصصی در زمینه نانوذرات بیولوژیک در پزشکی در کشور است که جهت تولید و استفاده از نانوذرات در درمان و مبارزه با سلول‌های سرطانی فعالیت می‌کند.

این مرکز در زمینه تولید نانوذرات زیستی، نانوفناوری پزشکی، دارورسانی هدفمند، تولید ترکیبات نانودارو، مطالعات اثرات زیست سازگاری نانوذرات، مطالعات خواص سمی و غیر سمی نانوذرات در بدن و مطالعاتی در حوزه خواص التیام‌بخشی و درمانی نانوذرات، و همچنین ارائه امور مشاوره و پذیرش طرح‌های تحقیقاتی در حوزه نانوفناوری پزشکی فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه از مجموعه مهارت‌های بالینی دانشکده علوم پزشکی نیز بازدید کرد؛ تاکنون در این مرکز چهار دوره از آزمون سراسری صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکان عمومی برگزار شده است.

در این بازدید، حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود، سیدحسن حسینی‌شاهرودی نماینده مجلس شورای اسلامی، رئیس و اعضای شورای شهر شاهرود، احمد خرم معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شاهرود، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، طهرانچی را همراهی کردند.

انتهای پیام/2249/م/

نظر شما