شناسهٔ خبر: 34853232 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به طور آزمایشی

آغاز به کار سامانه توانیران

همزمان با عید سعید غدیر خم، سامانه توانمندی‌ها و اعلام نیازمندی‌های «توانیران» به طور آزمایشی راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -
آغاز به کار سامانه توانمندی‌ها و اعلام نیازمندی‌های ایرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ ​کیومرث فروتنی مشاور معاون امور صنایع و مسئول پیگیری اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور با اشاره به شروع فعالیت آزمایشی سامانه توانیران به نشانی ( www.tavaniran.ir) گفت: با طی دوره آزمایشی و رفع نواقص احتمالی ، این سامانه رونمایی می‌شود.
فروتنی افزود:براساس ماده ۴ قانون «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی» مصوب ۱۵/۲/۱۳۹۸، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به راه اندازی سامانه‌ای به منظور ثبت توانمندی‌های تولیدی و خدماتی کشور و نیازمندی‌های دستگاه‌ها و سازمان‌های مشمول قانون یاد شده، ​ گردیده است.
آقای کیومرث فروتنی افزود: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که با ثبت هر نیازمندی خارجی طرف تقاضا، به صورت خودکار، پیامی به تولید کنندگان آن نیاز طرف عرضه، ارسال می‌شود.
وی ادامه داد: توانمندی‌های تولیدی و خدماتی نیز پس از ثبت به صورت خودکار به نیازمندان آن کالا و خدمات اطلاع رسانی می‌شود تا زمینه به هم رسانی نیاز‌ها و توانمندی‌ها و در نتیجه داخلی سازی نیاز‌های خارجی، کاهش ارزبری و حرکت سریع تر یرای توسعه ساخت داخل فراهم شود.
وی اضافه کرد: هرچند در قانون تنها دستگاه‌های دولتی، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های عمومی نسبت به ثبت نیاز‌های خارجی خود در سامانه مکلف شده اند، اما این سامانه به صورتی طراحی شده که در صورت علاقه مندی؛ بخش خصوصی نیز می‌تواند از این امکان استفاده کند تا بدین صورت تعمیق داخلی سازی و به هم رسانی کسب و کار‌ها فراهم شود.
وی سامانه قانونی توانیران را پل ارتباطی بین بنگاه‌های اقتصادی کشور توصیف و اضافه کرد: این سامانه تنها سامانه‌ای است که براساس قانون اطلاعات تولیدات، اعم از کالا و خدمات، کلیه بنگاه‌های اقتصادی مجاز کشور را گردآوری و ارایه می‌کند.
این سامانه اطلاعات واحد‌های تولیدی، پیمانکاری، ارایه دهندگان خدمات و ... با سایر بخش‌ها به ویژه سازمان ها، شرکت‌های دولتی و واحد‌های دولتی و غیر دولتی که نیازمند دریافت کالا و خدمات را جمع آوری و عرضه می کند،

نظر شما