شناسهٔ خبر: 34852862 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

شال مروج فرهنگ پهلوانی به سیدهادی طباطبایی سپرده شد

​سید هادی طباطبایی با دریافت نماد ورزش پهلوانی و زورخانه ای، سفیر فرهنگ پهلوانی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، ویژه‌برنامه دهه ولایت توسط فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاونت فرهنگی و هنری متروی تهران به مدت دو روز در ایوان انتظار واقع در متروی میدان ولی‌عصر (عج) برگزار گردید.

در این مراسم که به مناسبت بزرگداشت ایام دهه ولایت و با هدف توسعه فرهنگ پهلوانی برگزار گردید با اجراهای متنوع ورزش و آیین زورخانه‌ای ، تجلیل از سادات ورزشکار، سخنرانی، غدیر خوانی، نقالی علوی و مسابقات شاد و جذاب با مشارکت مدعوین و عموم مردم همراه بود.

بنابر این گزارش در این مراسم توسط مجتبی جوهری و سیدعبدالله سجادی (رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون) ضمن اهدای شال مروج فرهنگ پهلوانی و نماد ورزش زورخانه‌ای به سیدهادی طباطبایی، وی به‌عنوان سفیر فرهنگ پهلوانی معرفی شد تا فدراسیون بیش‌ازپیش از توانایی‌های ایشان که در حوزه ورزش فوتبال با اخلاق‌مداری خود به احیای ارزش‌ها و آموزه‌های اخلاقی آن مبادرت می‌ورزیده در توسعه این فرهنگ غنی در جامعه بهره‌مند گردد.

هادی طباطبایی متولد 29 خرداد 1352 در رشت، فارغ‌التحصیل لیسانس رشته روابط عمومی، دروازه بان بازنشسته تیم ملی و استقلال است که به شیر کپنهاگ معروف بود.

وی در 26 سالگی مورد توجه باشگاه مطرح اینتر میلان نیز قرار گرفت. وی در تمرینات این تیم حضور پیدا کرد و مورد تائید کادر فنی این تیم نیز واقع شد اما به این دلیل که در آن مقطع زمانی تیم اینترمیلان خارج از اتحادیه اروپا یک بازیکن بیشتر نمی‌توانست جذب کند٬ با توجه به جذب یک دفاع وسط از پاراگوئه٬ قراردادی با طباطبایی منعقد نشد و او به ایران بازگشت.

او در سال 1385 از فوتبال خداحافظی کرد. او مدرک مربیگری A کنفدراسیون فوتبال آسیا٬ مدرک مربیگری دانمارک و مدرک مربیگری B انگلیس را نیز دارد.

هادی طباطبایی از اسفند 1387 تا اردیبهشت 1390 به‌عنوان مربی دروازه بان های تیم ملی فوتبال امید ایران با سرمربیگری غلامحسین پیروانی و هومن افاضلی فعالیت کرد و از آذر 1393 به‌عنوان کمک‌مربی تیم ملی فوتبال امید ایران با سرمربیگری محمد خاکپور فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/4057/

نظر شما