شناسهٔ خبر: 34852403 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بازداشت ۱۴ فلسطینی در کرانه باختری/ اوضاع وخیم اسیران دربند اشغالگران

ادامه بی‌اعتنایی اشغالگران به اوضاع وخیم جسمانی اسیران فلسطینی و بازداشت ۱۴ فلسطینی در کرانه باختری از جمله خبرهای مربوط به فلسطین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نظامیان رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه با حمله به برخی مناطق کرانه باختری، 14 شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.

 بر اساس گزارش پایگاه خبری معا، نظامیان رژیم اشغالگر به شهرک‌های عناتا،العیسویة وسلوان در شهر قدس اشغالی، صوریف و بیت کاحل در الخلیل، اردوگاه عایدة در شمال بیت لحم و اردوگاه جنین حمله کردند که طی آن 14 فلسطینی بازداشت شدند.

این گزارش می‌افزاید همچنین در جریان یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به همراه نظامیان رژیم اشغالگر به شرق شهر نابلس در کرانه باختری، شماری از شهروندان زخمی و دچار حالت خفگی شدند.

پایگاه خبری معا گزارش داد نظامیان رژیم اشغالگر در جریان یورش صدها شهرک‌نشین به منطقه موسوم به منطقه قبریوسف در الخلیل، با گلوله پلاستیکی و بمب صوتی و گاز سمی به سمت فلسطینیان حمله‌ کردند که پنج جوان زخمی و شمار دیگری دچار حالت خفگی شدند.

رسانه فلسطینی هدف شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست از حملات مکرر به این منطقه را وادار کردن فلسطینیان به ترک خانه و کاشانه خود در این منطقه اعلام کرده است.

ادامه بی‌اعتنایی اشغالگران به اوضاع وخیم جسمانی اسیران فلسطینی

خبر دیگر اینکه هیئت امور اسیران و آزادگان فلسطینی تاکید کرد اشغالگران اسرائیلی همچنان به نقض حقوق اسیران فلسطینی و بی  توجهی به وضعیت آنها به ویژه اسیران بیمار و مجروح ادامه می‌دهند و عمدا به اوضاع بهداشتی دشوار آنها بی‌اعتنایی کرده و زندگی آنها را به خطر انداخته‌اند.

این هیئت در گزارش خود آورده  است تقریبا هیچ خدمات درمانی به اسیران بنا به شهادت آنها در بازداشتگاه‌های اشغالگران ارائه نمی‌شود و شاهد افزایش اسیران بیمار هستیم. اشغالگران از مسئله درمان اسیران به عنوان مسئله‌ای برای باج خواهی و با هدف فشار بر آنها استفاده می‌کنند که نقض آشکار مفاد 29، 30 و 31 معاهده سوم ژنو و مواد 91 و 92 توافق چهارم ژنو است که حق درمان و حمایت پزشکی و درمانی و فراهم کردن داروهای مناسب برای اسیران بیمار و انجام معاینات پزشکی دوره‌ای برای آنها را الزامی دانسته است.

این هیئت در ادامه گزارش خود خاطر نشان کرد اسیران بیمار از شرایط بازداشت بدی همچون شکنجه، نبود تهویه، وضعیت نامناسب بهداشتی زندان‌ها و وقت کشی اشغالگران در درمان و ارائه داروهای تاریخ مصرف گذشته و امتناع از عمل جراحی بر روی آنه او نبود دستگاه های پزشکی کمکی برای اسیران نیازمند به کمک‌های ویژه رنج می‌برند.

در ادامه این گزارش آمده است آمار شهدای اسیر به سبب سیاست سهل انگاری و کوتاهی  عمدی پزشکی از سوی اشغالگران از سال 1967 میلادی تا امروز به  64 شهید رسیده است که آخرین آنها، شهید فارس بارود و شهید نصار طقاطقه بودند که اشغالگران همچنان از تحویل پیکرهایشان خودداری می کنند.

بر اساس این گزارش، همچنان حدود 6 هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های اشغالگران صهیونیست در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند به طوری که 1800 اسیر از بیماری‌های متعددی رنج می‌برند و از این تعداد،‌حدود 700 نفر به درمان فوری نیاز دارند به ویژه کسانی که به سرطان و بیماری‌های کبدی و کلیوی مبتلا هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما