شناسهٔ خبر: 34852349 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش مخالفت های مردمی با برگزاری نشست سران G7

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صداوسيما از پاريس؛ نشست سران 7 کشور صنعتی جهان موسوم به گروه 7 آخر این هفته به مدت 2 روز در شهر بندری بیاریتز در جنوب غربی فرانسه و تحت شدیدترین تدابیر امنیتی از زمین، دریا و هوا برگزار خواهد شد.
بر اساس اعلام منابع مختلف بیش از 12 هزار نفر از گروه های مردمی مخالف این نشست در منطقه نوار مرزی فرانسه و اسپانیا حضور خواهند یافت. تشکیلات مخالفان در هفته های اخیر مشغول تدارک برگزاری تظاهرات هستند. ناسیونالیست های باسک، گروه های چپ و راست افراطی، گروه های سبز از نقاط مختلف اروپا و همچنین فعالان جنبش ضد سرمایه داری (جلیقه زردها) در این حرکت اعتراض آمیز شرکت خواهند کرد.
از فردا چهارشنبه تا روز برگزاری نشست سران گروه 7 حدود 100 کنفرانس خبری از طرف احزاب سیاسی و سازمان های مردم نهاد مخالف با نظام سرمایه داری و برنامه های گروه 7 در چند کیلومتری محل برگزاری این نشست برپا خواهد شد.
از چند روز پیش کنترل ها و تفتیش خودروها در نواحی مرزی فرانسه و اسپانیا آغازشده و یکی از اهداف نیروهای امنیتی و پلیس مقابله با حملات احتمالی تروریستی ، خشونت ها و اقدامات پیش بینی نشده است.
10 هزار پلیس ضد شورش فرانسه به کمک نیروهای ویژه پلیس و ماموران انتظامی اسپانیا حفاظت و امنیت منطقه برپایی نشست جی هفت را بر عهده دارند و شهر توریستی بیاریتز به یک پادگان نظامی شبیه شده است.
چندین بازداشتگاه موقت در شهر بیاریتز برپا شده و 70 وکیل دادگستری در این شهر حضور دارند تا در صورت ناآرامی و افزایش بازداشت ها تدابیر لازم اندیشیده شده باشد.
فرانسه، آلمان، انگلیس، آمریکا، ژاپن، ایتالیا و کانادا عضو گروه هفت هستند.

<div id="video-display-embed-code_3856382"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2504817/3856382?width=340&height=240"></script></div>

نظر شما