شناسهٔ خبر: 34852123 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

اسپانسر برتر و با ارزش ترین پیراهن لیگ برتر جزیره

قرارداد شیاطین سرخ با کمپانی شورلت با ارزش‌ترین قرارداد اسپانسری در لیگ برتر انگلیس است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایلنا، قرارداد پیراهن منچستریونایتد با شورولت همچنان پردرآمدترین قراردادی است که تیم‌های لیگ برتری با یک اسپانسر بسته‌اند. این قرارداد که نخستین‌بار در سال 2012 بین باشگاه انگلیسی و کمپانی اتومبیل‌سازی آمریکایی بسته شد، بر اساس آخرین برآوردها سالانه 64میلیون پوند برای شیاطین سرخ درآمد دارد.

در جدولی که به‌تازگی در مورد درآمد قرارداد اسپانسرشیپ باشگاه‌های لیگ برتری منتشر شده، باشگاه برایتون با قراردادش با امریکن‌اکسپرس سالانه تنها یک‌و‌نیم میلیون پوند درآمد دارد و در آخرین رتبه این جدول است.

البته منافع مالی این کمپانی از قرارداد پیراهن با تیم لیگ برتری برایتون بخشی از قرارداد همکاری بلندمدت با «مرغ‌های دریایی» است که شامل حق نامگذاری استادیوم خانگی این باشگاه نیز می‌شود. مثل همیشه انتشار آمار و ارقام تفاوت میان تیم‌ها را نشان می‌دهد بخصوص میان بیگ سیکس یا شش تیم اول انگلیس و بقیه.

قرارداد وستهم‌یونایتد با بتوی که در رده هفتم پردرآمدترین‌های لیگ برتر قرار دارد، ارزشی معادل تنها 28/6درصد ارزش قرارداد تاتنهام با AIA دارد که در رده ششم است. نکته جالب اینکه از میان 20تیم لیگ برتر دقیقاً نصف آنها با کمپانی‌های شرط‌‌بندی قرارداد پیراهن خود را منعقد کرده‌اند.

تام واتسون، رهبر حزب کارگر انگلیس اخیراً خواستار خودداری باشگاه‌های فوتبال از انعقاد قرارداد با کمپانی‌های شرط‌بندی شده و قول داده بود در صورت به قدرت رسیدن حزبش این کار را عملی کند.

از نظر جغرافیایی هم نیمی از قراردادهای اسپانسرشیپ تیم‌های انگلیسی با کمپانی‌های آسیایی است. حتی بسیاری از این اسپانسرها در بازار انگلیس فعالیتی ندارند اما جذابیت جهانی لیگ برتر و مخاطبانی که در سراسر دنیا این رقابت‌ها را پیگیری می‌کنند، این موضوع را کم‌اهمیت کرده است.

البته برخی قراردادها با سؤالات بسیاری از سوی کارشناسان این حوزه مواجه شده است. وقتی ساوتهمپتون قراردادی 5/7میلیون پوندی با کمپانی چینی ال‌دی‌اسپورتس -که یک شرکت کاملاً تازه‌کار در زمینه‌های فعالیت ورزشی، سرگرمی و بازاریابی است- بست و رکورد تاریخش را شکست، وبسایت این کمپانی هنوز نسخه به‌روز انگلیسی‌زبان نداشت و حتی کارش را در چین آغاز نکرده بود. سهامدار عمده باشگاه، تاجر چینی، گائو جیشنگ است.

لاوبت، اسپانسر برنلی هم قراردادی 5/7میلیون پوندی با این باشگاه بسته که دقیقاً با عنوان پوشش رسانه‌ای و در قالب یک کمپانی شرط‌‌بندی بوده در حالی که حضور آنلاین این کمپانی محل ابهام است.

اسپانسر پیراهن اورتون، کمپانی شرط‌‌بندی اسپورت‌پزا اخیراً از تمام فعالیت‌های اسپانسرشیپ خود در کشورش، کنیا کناره‌گیری کرد به‌دلیل اختلاف مالیاتی که با مقامات این کشور داشت، البته این تصمیم خللی به معاملات بین‌المللی این باشگاه وارد نمی‌کند.

آماری که منتشر شده و در زیر به آنها اشاره می‌شود، شامل قراردادهای یقه پیراهن نمی‌شود اگر قرارداد جداگانه‌ای در مورد این قسمت پیراهن منعقد شده باشد. آنطور که الکس میلر، تهیه‌کننده این گزارش اشاره می‌کند قرارداد باشگاه‌های لیگ برتری در این مورد خاص برای فصل 2020-2019 به 8/51میلیون پوند می‌رسد.

در مجموع، قراردادهای پیراهن تیم‌های لیگ برتری به 1/349میلیون پوند می‌رسد که نسبت به فصل 2019-2018 افزایشی معادل 5/23میلیون پوند داشته است.

جدول قراردادهای پیراهن تیم‌های لیگ برتر

1- منچستریونایتد، 64میلیون پوند، شورولت

2- منچسترسیتی، 45میلیون پوند، اتحاد

3- آرسنال، 40میلیون پوند، فلای امیریتس

3- چلسی، 40میلیون پوند، یوکوهاما

3- لیورپول، 40میلیون پوند، استاندارد چارترد

6- تاتنهام، 35میلیون پوند، AIA

7- وستهم، 10میلیون پوند، بتوی

8- اورتون، 6/9میلیون پوند، اسپورت‌پزا

9- ولورهمپتون، 8میلیون پوند، من‌بتکس

10- ساوتهمپتون، 5/7میلیون پوند، ال‌دی‌اسپورتس

10- برنلی، 5/7میلیون پوند، لاوبت

12- کریستال‌پالاس، 5/6میلیون پوند، من‌بتکس

12- نیوکاسل، 5/6میلیون پوند، فان 88

12- واتفورد، 5/6میلیون پوند، اسپورتس‌بت

15- استون‌ویلا، 6میلیون پوند،

16- بورنموث، 5میلیون پوند،

17- لسترسیتی، 4میلیون پوند، کینگ‌پاور

18- شفیلدیونایتد، 5/3میلیون پوند، USG

19- نوریچ، 3میلیون پوند، دفابت

20- برایتون، 5/1میلیون پوند، امریکن‌اکسپرس.

 

رتبه اعتباری 34 میلیون ایرانی محاسبه شد در معاملات خود از آن استفاده کنید

برای درج آگهی و رپرتاژ با شماره 09036344509 تماس حاصل فرمایید .

نظر شما