شناسهٔ خبر: 34850552 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در برجام تمام دنیا در برابر ما ایستادند/برجام وسیله‌ای بود که ما به کارهایمان برسیم

نماینده مردم گچساران در مجلس گفت: در برجام تمام دنیا در برابر ما ایستادند و ما هم در مقابل تمام دنیا ایستادیم.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، به مناسبت عید غدیرخم جشن غدیر اهالی فرهنگ و هنر گچساران  با حضور نماینده مردم گچساران، جمعی از مسوولان و هنردوستان در سالن اجتماعات آزادی شرکت نفت و گاز گچساران برگزار شد.

 در این مراسم غلامرضا تاجگردون با تبریک فرا رسیدن عید غدیرخم اظهار کرد: رسول اکرم(ص)در  این روز  دست امام علی (ع)  را بالا می‌برند و همه با ایشان بیعت می‌کنند و این بیعت به تاریخ ماندگار شد  و به همین مناسبت هرساله مسلمانان این  روز را جشن می‌گیرند.

وی افزود: نشست مراسم جشن غدیرخم اهالی فرهنگ و هنر است،که قرار است از  چهار جلد کتاب به نام سفر عقربه فصل ها، ماجرای برجام، تحولات سازمان برنامه ریزی و بوجه ریزی غیرمتمرکز در کشورهای غیرفدرال به نویسندگی غلامرضا تاجگردون رونمایی شود.

نماینده گچساران درمجلس  در ادامه به مطلب ارائه شده در کتاب‌ها اشاره کرد و گفت:یکی از کتاب‌های  برجام است که این کتاب  هم سیاسی، ماندگار ومستند است .

تاجگردون افزود: رهبری در مورد برجام بیان دارند که  برجام هدف نیست و برجام یک وسیله است، برجام وسیله‌ای بود که به وسیله آن ما به کارهایمان برسیم.

 وی ادامه داد: سالهاست که من بالاخره خداوند توفیق داد که در عرصه برنامه ریزی و بودجه کار کنم و یکی از موضوعات که به دلایلی با آن سر و کار دارم بحث هسته‌ای کشور بود.

تاجگردون  با اشاره به مقدمه نوشته شده در کتاب برجام گفت: در مقدمه کتاب برجام مقدمه ای  عنوان شده  که من فکر می‌کنم مجال بی‌رحمانه اندک است.

وی در ادامه ابراز کرد: سال 83وقتی که به عنوان  معاون سازمان برنامه و بودجه کشور بودم جلسه‌ای برگزار شد که در این نشست روحانی دبیرکل شورای امنیت ملی بود و افرادی دیگری هم مانند دکتر نوبخت و دکتر ربیعی و تعدادی از دولتیان حضور داشتندکه در این نشست بیان شد که در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتد و ما چه کارهایی را خواهیم انجام داد.

تاجگردون با بیان اینکه پیش بینی‌های انجام شد  و بدون اینکه به مردم بگوییم یا مردم را وسط صحنه بیاورم، ابراز کرد: زمان کم کم گذشت و برنامه هایی ارائه شد و بعداز آن، دولت دیگری آمد و برنامه ها را با شدت بیشتری ادامه داد و شعار ملت ایران یک جا شد "انرژی هسته ای حق مسلم ماست.

 نماینده مردم گچساران با اشاره به اینکه تمام دنیا در برابر ما ایستادند و ما هم در مقابل تمام دنیا هم ایستادیم، گفت: غرب را به پای میز مذاکره نشاندیم در یک طرف میز ایران و طرف دیگر میز دنیای غرب بود.

وی ادامه داد: اختلاف نظر بود لیکن یک اتفاق نظر هم وجود داشت و آن این بود که ما می‌بایست در یک جر و بحث مذاکره ای به نتیجه مثبتی برای ایران برسیم.

تاجگردون خاطرنشان کرد: این کتاب ناقص است ولی فرایندی را از آن ابتدا تا به انتها  و تا به لحظه ای را که آمریکا برجام را ترک کرد و کنار گذاشت  بسیار مجمل و خلاصه  در این کتاب نوشته شده است و امیدوارم به عنوان یک سند بماند.

نماینده مردم گچساران به ساخت پردیس هنری اشاره کرد و افزود:ساختمان پردیس هنری که در حال حاضر از پیشرفت خوبی برخوردار است امیدواریم به زودی به بهره برداری برسد و در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

تاجگردون در ادامه افزود: یکی از وظایف و ماموریت‌های بنده در این چند سال گذشته و آینده گچساران تولید و تهیه سخت افزار برای کارهای خوب و ماندگار است.

 وی تصریح کرد: خوشبختانه در این چند سال با ایجاد زیرساخت‌ها در زمینه ورزش  و هنر موجب شده تا مشکلات این قشر مرتفع شود .

تاجگردون گفت: هم اکنون  مشکلات نرم افزار داریم و امیدواریم که در هنر این اتفاق نیافتد و چیزی که شایسته شما هنرمندان است احداث شود.

 به گزارش فارس در این مراسم از چهارجلد کتاب به نام‌های «ماجرای  برجام» ، «بوجه ریزی غیرمتمرکز در کشورهای غیرفدرال»، «تحولات سازمان برنامه ریزی»و «سفر عقربه فصل ها» با نویسندگی غلام رضا تاجگردون  با حضور جمعی از نویسندگان، شاعران و علاقه‌مندان به کتاب در گچساران رونمایی شد.

کتاب «ماجرای برجام» از ۱۵۸ صفحه تشکیل و در پنج فصل گزارشی از فرآیند مسئله هسته ای ایران از آغاز تا برجام پرداخته است.

در این کتاب دست نوشته هایی در مورد فعالیت های هسته ای از سال ۱۳۸۳ ارائه شده است.

کتاب «سفر عقربه فصل ها» یکی دیگر از کتاب های رونمایی شده نویسنده غلام رضا تاجگردون در ۳۲۶ صفحه  انتشار یافته است.

در این کتاب به ماجراهای و خاطرات ،۵۱سفر خارجی این نویسنده در سال های ۷۰تاکنون  اشاره شده است.

کتاب «تحولات سازمان برنامه ریزی » نیز در ۲۷۱ صفحه در قالب ۱۲ فصل از سوی این نویسنده انتشار یافته است.

در این کتاب به شرایط پیدایش تفکر برنامه ریزی توسعه و سازمان برنامه در ایران، برنامه های  توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سازمان برنامه از انحلال تا احیا اشاره شده است.

«کتاب بوجه ریزی غیرمتمرکز در کشورهای غیرفدرال » در ۲۸۳صفحه به چاپ رسیده است.
در این کتاب به مجموعه ای از نظریه های اندیشمندان در باب تمرکز زدایی بودجه ریزی اشاره شده است.

 به گزارش فارس در این مراسم از خانواده‌های هنرمندان فقیدگچساران تجلیل به عمل آمد.

 انتهای پیام/82031

نظر شما