شناسهٔ خبر: 34850519 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همزمان با روز عید غدیر صورت گرفت:

نجات جان بیماران نیازمند، آخرین درس فرشته سفید پوش نورآبادی

پرستار نورآبادی با اهدای اعضای خود، به بیماران نیازمند جان تازه ای بخشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «غلامعباس سبز» امروز (۲۹ مرداد) به خبرنگاران، گفت: مرحوم محمد کشاورزی، پرستار ۴۰ ساله اهل نورآباد ممسنی که سالها در گچساران همچون فرشته ای فداکار بر بالین بیماران حاضر بود، در آخرین سکانس زندگی اش نیز به عالی ترین شکل ممکن گذشت و فداکاری را معنا بخشید و نام زیبای خود را در این دیار جاودانه کرد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: مرحوم کشاورزی که دارای دو فرزند ۱۳ساله و ۹ ساله بود در سانحه رانندگی دچار ضربه و خونریزی های وسیع مغزی و در پی آن مرگ‌ مغزی شد، اما با بزرگ منشی خانواده های کشاورزی و زمان پور، به هموطنانش جانی دوباره بخشید.

 

وی ادامه داد: این خانواده های فرهیخته و ایثارگر در لحظاتی سخت و جانکاه، با تصمیمی درست و انسانی، به هموطنانشان حیاتی دوباره بخشیدند.


«سید سینا سعیدی» نیز ضمن تقدیر و تشکر از خانواده های کشاورزی و زمان پور، گفت: متاسفانه این پرستار ۴۰ ساله که در تاریخ ۲۷ مرداد ماه جاری بر اثر سانحه رانندگی دچار ضربه مغزی شده به کما رفته بود در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید رجایی گچساران بستری شد.

 

مسئول تیم فراهم آوری پیوند دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از تایید مرگ مغزی این مرحوم، تیم فوق تخصصی پیوند اعضای مرکز ابوعلی سینا شیراز در ساعت ۶ صبح امروز در بیمارستان شهید رجایی گچساران حضور یافتند و با همکاری تیم پیوند اعضاء استان‌ کهگیلویه و بویراحمد، عمل برداشت عضو را انجام دادند تا با اهداء آنها به نیازمندان، زندگی دوباره ببخشند.

 

شایان ذکر است، مرحوم محمد کشاورزی عصر ۲۷ مردادماه حوالی ساعت ۱۷ در محور گچساران -باشت به علت برخورد خودروی سواری با گارد ریل بشدت مصدوم شد که تلاش پزشکان برای نجات جان وی نتیجه ای در برنداشت .

نظر شما