شناسهٔ خبر: 34850277 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

فرمانده سپاه شهرستان سامان:

غدیرخم از پایه های اصلی دین اسلام، ولایت و امامت است

سرهنگ دوم پاسدارحسن بهرامی گفت: عيد غدير بهترين عيد مسلمانان بوده و ما به عنوان مسلمان بايد در بزرگداشت اين روز تلاش کرده و به فلسفه واقعي آن پي ببریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال وبختیاری؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سامان در جمع کارکنان این ناحیه گفت : یکی از پیام های غدیر مساله رهبری و صفات و خصوصیات او است.

سرهنگ دوم پاسدارحسن بهرامی ادامه داد: هر کسی نمی تواند رهبر و جانشین پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) در جامعه اسلامی باشد، رهبر باید کسی همانند حضرت علی(علیه السلام) باشد که در خط پیامبر اعظم بوده و مجری فرمان و دستورات ایشان باشد و گرنه بر مردم است که با او بیعت نکنند  در نتیجه مساله غدیر با مساله سیاسی اسلام گره خورده است.

وی در ادامه افزود :غدیرخم مظهر تاکید اسلام به سیاسیت و حکومت داری است و این واقعه مهم  وحساس یک مسئله تاریخی صرف نیست بلکه جزء مسلمات تاريخ اسلام و آیینه جامعیت اسلام است.

سرهنگ بهرامی خاطر نشان کرد : غدیرخم یکی از پایه های اصلی دین اسلام، ولایت و امامت است واین عيد بهترين عيد مسلمانان بوده و ما به عنوان مسلمان بايد در بزرگداشت اين روز تلاش کرده و به فلسفه واقعي آن پي ببریم.

وی تصریح کرد : در روز غدير نعمت اسلام و نعمت هدايت در صورتي تمام و كمال می‌شود كه نقشه راه بعد از پيامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) براي مردم معين شود و اين نعمت به دستور خداوند به مردم ابلاغ و حضرت علي(علیه السلام) از طرف خداوند به ولايت مردم منصوب شدند؛ و این بدین معناست كه اسلام منهاي ولايت، همانند خیمه‌ای بي عمود است.

سرهنگ بهرامی گفت :واقعه عظیم و تاریخی غدیر خم، یکی از پراهمیت‌ترین و عظیم‌ترین حوادث تاریخ اسلام است که باید به آن بیشتر پرداخت این واقعه بزرگ تاریخی در اسلام، دل‌ها را متوجه یک امر مهم اعتقادی و اجتماعی و سرنوشت‌ساز در زندگی می‌کند که آن، ولایت و رهبری جامعه دینی است.

فرمانده سپاه ناحیه سامان در پایان عنوان کرد : امام علی علیه السلام تنها  کسی است که رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله سلم در اجتماعی هفتاد هزار نفری او را به عنوان عَلَمی در سر راه بشریت قرار داد، از این رو پیغمبر صلی الله علیه و آله سلم، در قضیه‏ ى غدیر، كسى را در مقابل چشم مسلمانان و دیدگان تاریخ قرار دادند كه از ارزشهاى اسلامى، به طور كامل برخوردار بودند؛این اقدام رسول خدا صلی الله علیه و آله سلم بیان کننده آن است که شخصیت مطلوب اسلام، شخصیتی با ویژگیهای امام علی علیه السلام است.

 

نظر شما