شناسهٔ خبر: 34850218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گلستان در عید غدیر سراسر جشن و سرور است

در گرامیداشت جشن ولایت امیرالمومنین حضرت علی (ع) در مساجد، حسینیه ها و منازل برخی از مردم استان و به ویژه سادات این منطقه آیین های مولودی خوانی برگزار و امروز

صاحب‌خبر -

در گرامیداشت جشن ولایت امیرالمومنین حضرت علی (ع) در مساجد، حسینیه ها و منازل برخی از مردم استان و به ویژه سادات این منطقه آیین های مولودی خوانی برگزار و امروز نیز ادامه دارد.
از سوی دیگر جشن عید غدیر با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد.

بگزارش خبرنگار ایرنا صدای بوق خودروهای عروس و دامادها نیز که این عید را برای آغاز زندگی مشترک انتخاب کرده بودند در خیابان های مختلف  شهر به گوش می رسد.

شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دوشنبه شب با حضور در خیابان های گرگان از جمله شالیکوبی، امام خمینی (ره) و مسیرهای منتهی به آستان مبارک امامزادگان شهر به میمنت عید ولایت شیرینی و شربت پخش کردند.
آذین بندی و نصب پرچم و پارچه نوشته بر سر در منازل و مغازه ها، حسینیه ها، مساجد و همچنین در معابر و خیابان ها از جمله اقدامات مردم شهر ولایت مدار گرگان در این شب مبارک بود.
همچنین در شب عید به سبب خریدهای عیدانه، برخی خیابان های گرگان ترافیک داشت و بازارهای سنتی شهر مانند نعلبندان، بازار میدان عباسعلی و شیرینی فروشی های شهر مملو از مشتری بود.
واقعه غدیر خم از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم هجرت در مکانی به نام غدیر خم، امام علی(ع) را به عنوان ولی و جانشین خود معرفی کرد.
استان گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب مختلف هستند.

انتهای پیام

نظر شما