شناسهٔ خبر: 34850148 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

شما نظر دادید: درود بر غیور مردان دیپلماسی و نظامی

کاربران خبرگزاری خبرآنلاین با شرکت در یک نظرخواهی درباره آزادی گریس 1 این اقدام را ارزشمند خواندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نفتکش گریس 1 روز پنجشنبه 24 مرداد ماه از سوی دولت محلی جبل الطارق آزاد شد. این در حالی بود که در تمدید 30 روزه دوم نفتکش نیروی دریایی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی نفتکش سنت امپرایو انگلیس را توقیف کرد.در کنار توقیف نفتکش انگلیس ایران نیز از راه دیپلماسی و مذاکرات با لندن در پی آزاد سازی آن اقدامات ویژه ای انجام داد تا بالاخره به آزادی گریس 1 منتهی شد.

تنش نفتکشی میان ایران و انگلیس در ماه اخیر بسیار بر روابط دو کشور تاثیر گذاشت. انگلیس نیز به تلافی از اقدام ایران به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس پیوست. برخی کارشناسان معتقدند که ایران با دو بازوی دیپلماسی و نظامی پیروز این تنش شده است.

خبرآنلاین در یک نظرخواهی از کاربران خود خواست ارزیابی خودشان را درباره آزادی این نفتکش بگویند. عمده کاربران این اقدام را سربلند کشور و حاصل دستاورد مردان دیپلماسی و نظامی کشورمان را تلقی کردند. ضمن اینکه شاخه نظامی و دیپلماسی دو بازوی محرک اداره کشور در امر سیاست خارجی است.

برخی نظرات کاربران را می خوانیم:

- آزادی نفتکش گریس 1 با ایستادگی از موضع اقتدار ، مشت حکمی بر دهان دشمنان است.

نظر این کاربر با واکنش کاربران دیگر خبرآنلاین مواجه شد.

کاربر بی نامی نوشته است: به نظرم فشار اتحادیه اروپا به انگلیس هم بی تاثیر نبود چراکه این کار باعث خلل در اینستکس و برجام می شد و ایران میتونست به همین دلیل از برجام خارج بشه چیزی که اروپا نمیخواد.

مخاطبی دیگر نوشت: اقدام انگلیس علنا جلوی اجرای برجام رو گرفته بود، مذاکرات پشت پرده ایران با مقامات لندن این گره را باز کرد

کاربر دیگری معقتد است: نتیجه خوب بود ولی هیچکس نپرسید اصولأ چرا این اتفاق ها همیشه فقط برای ایرن می افتد........... انگار پذیرفته ایمکه باید فعلأ سنگ زیرین آسیاب باشیم .

مخاطب دیگری نوشت: دلایل انگلیس و جبل الطارق برای توقیف بیشتر اون کشتی قانع کننده نبوده و باید آزاد می شده. اگر رفع توقیف نمی شد ما مجبور می شدیم که به دادگاه اتحادیه اروپا شکایت کنیم و اون وقت باید یک خسارت تپل پرداخت می کردند که از پول نفت داخل کشتی هم بیشتر بود.در حقیقت ایران سعه صدر نشان داد و نخواست که موضوع کش پیدا کند.

شما می توانید مشروح نظرات کاربران را اینجا بخوانید.

310 310

نظر شما