شناسهٔ خبر: 34850043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازسازی واقعه غدیر و توزیع 10 هزار پرس غذای نذری در شهرستان «دیر»

در روز غدیر خم برنامه‌های متعددی از بازسازی واقعه غدیر تا پخت غذای نذری و پیاده‌روی در شهرستان دیر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر،  غدیر امتداد حرکت انبیاء است و اهمیت این روز به ولایت امیرالمؤمنین(ع) است که متأسفانه با نادیده گرفتن این مهم، مسیر تاریخ تغییر کرد.

پیام امروز غدیر، پیروی از ولایت و در مسیر حق حرکت کردن است و این را باید بدانیم که اگر ما نیز با بی‌بصیرتی همچون مسلمانان صدر اسلام چشمان خود را بر روی ولایت ببندیم و پشت امام خود را خالی کنیم، شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود.

غدیر در طول اعصار جاری است و امروز پیروی از امام زمان(عج) و نایب او یعنی مقام معظم رهبری دقیقا در مسیر ولایت امیر‌المؤمنین(ع) است.

صبح امروز مراسم پیاده‌روی غدیر به همراه بازسازی واقعه غدیرخم با حضور  گسترده مردم و مسؤولان در شهر بردخون برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه سیدالشهداء شهرستان دیر در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: امسال برای هشتمین سال پیاپی واقعه غدیرخم در شهرستان دیر بازسازی می‌شود.

سیدعلی حسینی‌نیا افزود: با توجه به هجمه فرهنگی دشمن به باورها و اعتقادات نسل جوان، بازسازی این واقعه نقش مهمی در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمنان دارد و نوجوانان و جوانان در جریان واقعیت غدیر قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی در آیین بازسازی واقعه غدیر در شهر بردخون، با بیان اینکه پیام  غدیر وحدت و همدلی است، اظهار داشت: مهمترین درس غدیر این است که مراقب باشیم که تاریخ و چندقطبی‌ها تکرار نشود.

امام جمعه بردخون افزود: امروز در دوران سختی از انقلاب قرار داریم و باید از اختلاف و تفرقه دست برداریم، زیرا برای انقلاب سم است.

وی با بیان اینکه مسؤولین نباید کاری کنند که دشمنان شاد و نیروهای انقلابی ناامید شوند، ادامه داد: فارغ  از اختلاف سلیقه‌ها باید جناح‌بندی‌ها را کنار گذاشته و این مسائل را به رسانه‌ها نکشانیم.

رکنی‌حسینی گفت: این انقلاب دستاورد خون‌های مقدس بیش از 200 هزار شهید و جانباز است و رایگان بدست نیامده است و امروز نایب امام زمان(عج) سکان‌دار این انقلاب است و نباید با اختلافات خود کاری کنیم که تاریخ بار دیگر تکرار شود.

وی با تأکید بر اینکه  ما امروز اینجا آمده‌ایم تا بگوییم که ای نایب امام زمان ما تو را تنها نمی‌گذاریم، اظهار کرد:  همه از بالا تا پایین در مسیر امامت و ولایت حرکت کنیم.

امام جمعه بردخون عنوان کرد: مردم بعد از واقعه غدیر بخاطر عدم بصیرت و آگاهی علی(ع) را رها کردند و امروز نیز دشمن با تبلیغات مسموم خود بدنبال جدایی مردم از نظام و رهبری است.

وی با اعلام اینکه ما از مقام معظم رهبری عیدی‌های زیادی که همان پایداری انقلاب است، گرفته‌ایم ، خاطرنشان کرد: دولت‌مردان هم  بهترین عیدی که می‌توانند به ملت بدهند، پرهیز از اختلاف  و دودستگی است.

رکنی‌حسینی با بیان اینکه ائمه جمعه در خط ولایت حرکت می‌کنند، افزود: ما بارها از تریبون نمازجمعه مسائل و مشکلات مردم را مطرح کرده‌ایم و تریبون نماز جمعه فراجناحی است.

 به گزارش فارس،  در دهه امامت و ولایت همچون سراسر کشور در سطح شهرستان دیر نیز برنامه‌های متعدد جشن برگزار شد .

امروز در سراسر شهرستان دیر بیش از 10 هزار پرس غذای نذری پخت و بین مردم توزیع شد.

همچنین  صبح امروز خطبه غدیر در شهر آبدان قرار شد و عصر امروز  نیز مراسم پیاده‌روی غدیر در شهر دوراهک نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما