شناسهٔ خبر: 34849735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تقاطع غیر همسطح میدان ورزش اراک بهره برداری شد

 اراک - ایرنا - تقاطع غیر همسطح میدان ورزش (پل آزادگان) اراک روز دوشنبه همزمان با عید سعید غدیر با حضور سید علی آقازاده استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت، شهردار و فرماندار، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران اراک به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شهردار اراک در جمع خبرنگاران گفت: عملیات اجرایی طرح تقاطع غیر همسطح اراک به مساحت ۱۸ هکتار و ۱۰ هکتار و نیم فضای کارگاهی از اسفندماه سال ۹۴ آغاز شد که از ابتدای امسال تکمیل این طرح جزو اولویت های شهرداری قرار گرفت.

محمد کریم شفیعی ادامه داد: این تقاطع غیر همسطح دارای ۶ پل که پل شماره یک با طول ۵۸ متر و عرض ۴۸ متر دسترسی بلوار شهیدان رجایی به سمت مرکز شهر از خیابان جهاد و تغییر مسیر به بلوار آنجفی جنوبی را میسر می کند.

وی اظهار داشت: پل شماره ۲ نیز با طول عرشه ۷۲ متر و عرض ۱۷ متر خیابان جهاد را به بلوار شهید آنجفی شمال متصل می کند و پل شماره سه نیز به طول ۹۴ متر و عرض ۱۰ متر دسترسی جهاد را به بلوار شهیدان رجایی میسر می کند و پل شماره چهار نیز به طول ۱۵ متر و عرض ۱۰ متر ادامه پل شماره سه محسوب می شود.

شهردار اراک افزود: پل شماره پنج نیز با طول ۷۵ متر و عرض ۱۱ متر و ۶۰ سانتیمتر مسیر بلوار شهید آنجفی جنوب را به خیابان شهید رجایی به سمت کمربندی و پل شمار ۶ متصل می کند.

شفیعی اضافه کرد: بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این تقاطع هزینه شده و داری ۹ رمپ و ۱۸ مسیر است و در این طرح ۲۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب بتن ریزی، بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ تن آرموتوربندی، ۸۸ هزار و ۳۵۰ متر مکعب خاکبرداری، ۱۰۷ هزار و ۳۷۰ کیلوگرم خاکریزی و ۳۷ هزار و ۷۳۰ متر مربع قالب بندی انجام شده است.

وی توضیح داد: در این طرح بیش از ۴۵ هزار تن آسفالت ریزی، ۶۰ کیلومتر خط کشی، ۱۸ عدد تابلوی (ترافیکی، دروازه ای، تی شکل، پرچمی و جانبی)، ۱۲ کیلومتر کابل کشی، ۲۲۰ پایه روشنایی با ۳۰۰ چراغ، پنج هزار و ۸۰۰ متر طول هندریل نصب شده و ۶ هکتار فضای سبز به همراه کاشت ۸۰۰ اصله نهال چنار ایجاد شده است.

شهردار اراک یاد آوری کرد: عملیات تکمیل۲ تقاطع غیر همسطح شهید کاوه نبیری و شهید یعقوب صیدی نیز آغاز شده و تا آخر امسال به بهره برداری می رسند.

اراک مرکز استان مرکزی است که بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۳۰۱۷/۳۰۷۵

برچسب‌ها:

نظر شما