شناسهٔ خبر: 34847543 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت آنلاین | لینک خبر

حلقه مفقوده سینمای کودک چیست؟

احمد الستی، ارتباط بین نسل کنونی و نسل‌های پیشین را حلقه مفقوده سینمای کودک دانست و گفت: ضروری است که نسل جدید را بهتر بشناسیم.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا، کارگاه آموزشی «سینما به زبان ساده» با حضور احمد الستی، مدیر گروه رشته سینما در پردیس هنرهای زیبای (28 مردادماه) به مناسبت برگزاری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در سینما ساحل اصفهان برپا شد.

در این کارگاه که با استقبال کودکان و نوجوانان اصفهانی روبرو شد، فیلم و انواع آن به زبانی ساده و قابل‌فهم برای کودکان و نوجوانان، مورد بررسی قرار گرفت.

احمد الستی، با توضیح تقسیم‌بندی انواع فیلم و مناظره با حاضرین، این کارگاه را پیش برد و در سه ساعت، انواع فیلم داستانی، مستند، تجربی و انیمیشن را به کودکان و نوجوانان معرفی کرد.

در بخشی دیگر از این کارگاه، این پژوهشگر سینما و عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران به توضیح ژانر و انواع آن در فیلم‌های داستانی پرداخت و با پخش قطعات چند فیلم کودک، این موضوعات را به‌خوبی تعریف کرد.

الستی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان ضمن تقدیر از جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با ابراز خوش‌بینی نسبت به نتیجه جشنواره‌های این‌چنینی اظهار کرد: از استقبال، مشارکت و مناظره کودکان در این کارگاه خوشحال و راضی هستم و به‌حق به آینده امیدوار شدم. مطمئن باشید به‌زودی فیلم‌سازهای بسیاری خوبی در حوزه کودک و نوجوان خواهید دید.

وی ادامه داد: در این کارگاه تلاش کردم تا بچه‌ها فیلم‌ها را بفهمند، نسبت به سینما شناخت بیشتری پیدا کنند، اطلاعات سینمایی را به‌صورت ساده دریابند و فیلم را تحلیل کنند.

او افزود: ما نیاز داریم تا برای سینمای ایران، مخاطب ایجاد کنیم و همچنین فیلم‌ساز پرورش دهیم. خیلی خوشحالم که در این کارگاه مخاطب‌های خوبی دیدم و با کارهایی که از آن‌ها مشاهده کردم، مطمئن و امیدوار شدم که فیلم‌سازهای خوبی هم به‌زودی از بین آن‌ها ظاهر خواهد شد.

وی تصریح کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان توانسته ذهن کودکان را به‌خوبی تغذیه کند، اما فیلم‌سازهای امروز باید در مرحله نخست، بچه‌ها را بیشتر بشناسند و کارهای خود را متناسب آن‌ها طرحی کنند؛ نسل کنونی، نسل کامپیوتر و نسل وسایل الکترونیکی هستند و اطلاعات را بسیار زودتر از ما دریافت می‌کنند.

الستی خاطر نشان کرد: کودکان و نوجوانان امروز، با سرعت بالایی از تکنولوژی پیشی گرفته‌اند، حتی از فیلم‌سازان برون‌مرزی هم جلو زده‌اند و ما هنوز آن‌ها را نمی‌شناسیم! لازم است تا آن‌ها را بهتر بشناسیم چرا که حلقه گمشده سینمای امروز کودک و نوجوان، همین اختلاف به وجود آمده میان نسل کنونی و نسل‌های پیشین است که توجه به آن بیش از هر موضوع دیگری در این شاخه ضروری است.

نظر شما