شناسهٔ خبر: 34847267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کتاب فرهنگ واره آموزه های امام علی (ع) در آستارا رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مولف کتاب فرهنگ واره آموزه های امام علی (ع) شامگاه دوشنبه در این آئین در سالن اجتماعات شهرداری آستارا گفت: این کتاب به عنوان

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مولف کتاب فرهنگ واره آموزه های امام علی (ع) شامگاه دوشنبه در این آئین در سالن اجتماعات شهرداری آستارا گفت: این کتاب به عنوان هفتاد و سومین اثر من برای استفاده پژوهشگران، دانشجویان و تشنگان دریای معرفت و حکمت علی (ع) منتشر و در آن، توضیح مبسوطی درباره زندگی آن امام عزیز با تکیه بر مستندات تاریخی ارائه شده است. 

وی افزود: کتاب در سه فصل سیره و سبک زندگی علی (ع) و امیرمومنان از زبان و نگاه پیامبر (ص)، بزرگان صدر اسلام و اندیشمندان غیر مسلمان و فرهنگ واره آموزه های امام علی (ع) گردآوری و در یک هزار و ۵۰۰ نسخه با ۳۰۳ صفحه به بهای ۵۵۰ هزار ریال عرضه شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا در این آئین گفت: نویسندگی، نعمت خدادادی است و هر کشوری به نویسندگان خود افتخار می کند و آنها آئینه تمام نمای فرهنگ و هویت ملت ها هستند.

سامان ساسانیان افزود: همراهی مولفان برای انتشار آثار مفید در حوزه های مختلف، جزو برنامه های دولت و مطالعه کتاب از ضروریات زندگی انسان است و کتابخوانی نقش مهمی در ارتقای فرهنگ و توسعه جامعه دارد. 

وی ادامه داد: متأسفانه سرانه مطالعه در جامعه بسیار پایین است و متولیان امر باید با پژوهش در این حوزه، برای ارتقای جایگاه مطالعه در کشور برنامه ریزی و تلاش کنند.

در این آئین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر حوزه علمیه، اکبر اکسیر شاعر، صمدزاده استاد خوشنویسی و برخی از چهره های فرهنگی و هنری شهرستان آستارا پیرامون اهمیت کتاب فرهنگ واره آموزه های امام علی (ع) سخنرانی کردند. 

عالم خواه بازنشسته آموزش و پرورش و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی آستاراست و در زمینه شعر، ترجمه، پژوهش های ادبی و دینی فعالیت و در دانشگاه های دولتی و آزاد استان های گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و دانشگاه های جمهوری آذربایجان تدریس می کند و در سه دوره به عنوان پژوهشگر نمونه استان گیلان انتخاب شده است. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام

نظر شما