شناسهٔ خبر: 34847160 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ارزیابی تمام مدارس در 9 شاخص کلیدی برای آمادگی در اول مهر

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: همه مدارس در 9 شاخص کلیدی که ناظر به آمادگی آنان برای بازگشایی است، خود را ارزیابی و مشکلات‌شان را ثبت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، درباره میزان کمبود نیروی انسانی، فضا و تجهیزات مدارس دوره متوسطه آموزش و پرورش گفت: آغاز هر سال تحصیلی دارای فرایند پیچیده و طولانی است که برای ارائه خدمات بهتر هنگام بازگشایی مدارس و حین سال تحصیلی اقداماتی نظیر سال‌های گذشته در قالب پروژه مهر به انجام رسید.

وی اضافه کرد: در پروژه مهر مقدمات شروع به هنگام سال تحصیلی در همه استان‌ها طبق دستورالعملی که از قدیم نهادینه شده است وجود دارد و کمیته‌های پنج‌گانه‌ فضاهای فیزیکی، نیروهای انسانی، انتصاب مدیران و سایر حوزه‌هایی که به بازگشایی مدارس ارتباط می‌یابند را ساماندهی و فعال کردند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود:‌ از سه هفته قبل بر اساس پروژه مهر ارزیابی استان‌ها آغاز شد و سامانه نظارتی طراحی کرده‌ایم که به صورت آنلاین اتفاقات مربوط به بازگشایی مدارس در آن رصد می‌شوند.

کمرئی گفت: امسال همه مدارس در 9 شاخص کلیدی که ناظر به آمادگی آنان برای بازگشایی است، خود را ارزیابی و مشکلات‌شان را ثبت می‌کنند که منطقه، استان و ستاد می‌توانند این مسائل را به صورت آنلاین رویت کنند.

وی ادامه داد: طبق گزارش‌های اولیه 85 درصد استان‌ها اعلام کردند که در زمینه توزیع نیروی انسانی سازماندهی اولیه را انجام دادند و همچنین از نظر فضای فیزیکی نیز آمادگی دارند.

 معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش  اظهار کرد: با توجه به حجم بالای بازنشستگی همچنان دغدغه نیروی انسانی وجود دارد و مداوم در حال بازبینی برنامه‌ها هستیم؛ تصور می‌کنم بتوانیم از محل‌های پیش‌بینی‌شده نسبت به رفع کمبود نیروی انسانی اقدام کنیم و مهرماه خوبی را داشته باشیم.

کمرئی درباره اینکه آیا مهر امسال کلاسی بدون معلم می‌ماند یا خیر، گفت: هدف‌گذاری و آینده‌نگری ما ایجاب می‌کند برنامه‌ریزی‌ها را به گونه‌ای انجام دهیم تا ان‌شاءالله کلاسی بدوم معلم نماند. امسال در برخی نقاط معلمانی تمایل و نیاز به انتقال داشته‌اند.

وی ادامه داد: ولی امکان رسیدگی به درخواست‌شان به صورت موردی وجود ندارد؛ زیرا در سال‌های گذشته مشاهده می‌شد که در برخی مکا‌ن‌ها معلم برای اول مهر در کلاس‌ها حضور نداشت ولی این مشکل با تمرکز اقدامات تا حدودی رفع شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ به صورت کلی آموزش و پرورش نسبت به کلیت تأمین نیروی انسانی مصمم است و فکر می‌کنیم با توجه به میزان بازنشستگی امسال مرکز نیروی انسانی به گونه‌ای پیش‌بینی کرده است که از محل‌های معینی نیروها تأمین شوند تا مدارس بدون معلم نمانند.

کمرئی گفت: متأسفانه اکنون فاصله‌ زیادی بین حجم بالای بازنشستگی و میزان ورودی‌ها داریم که توسط معاونت توسعه و مدیریت اعلام شده است؛ بنابراین پیش‌بینی کردیم که نیروها از محل‌های معینی تأمین شوند.

نظر شما