شناسهٔ خبر: 34847030 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

مایک پمپئو خواستار راه حل سیاسی برای بحران لیبی شد

وزیر خارجه آمریکا در گفتگویی تلفنی با همتای مصری خود ضمن ابراز نگرانی از طولانی شدن مناقشه در لیبی بر لزوم دستیابی به یک راه حل سیاسی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «مایک پمپئو» روز دوشنبه با «سامح شکری» همتای مصری خود تلفنی گفتگو کرد.

در این گفتگوی تلفنی، پمپئو نگرانی مقامات آمریکا از طولانی شدن مناقشه در لیبی را به همتای مصری خود اعلام کرد و دوطرف بر لزوم یافتن یک راه حل سیاسی برای این مناقشه موافقت کردند.

پمپئو همچنین با وزیر خارجه مصر در مورد همکاری علیه گروههای شبه نظامی داعش و القاعده گفتگو کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «وزیر خارجه [آمریکا] نسبت به طولانی شدن خشونتها و بی ثباتی در لیبی ابراز نگرانی کرد و بر لزوم دستیابی به یک راه حل سیاسی برای این مناقشه [با همتای مصری خود] به توافق رسید».

از سوی دیگر، وزارت خارجه مصر نیز اعلام کرد که دو طرف پیرامون مناقشه اسرائیل- فلسطین و همچنین بحرانهای کنونی در سوریه و یمن با یکدیگر گفتگو کرده اند و سامح شکری در مورد بحران فلسطین بر «لزوم دستیابی به یک راه حل فراگیر تأکید کرده است».

گفتنی است که مصر به همراه امارات متحده عربی از حامیان ژنرال «خلیفه حفتر» است؛ فردی که ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی وی در تلاش است تا طرابلس را از کنترل نیروهای متحد با دولت رسمی لیبی خارج سازد.

برچسب‌ها:

نظر شما