شناسهٔ خبر: 34846970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به مناسبت عید غدیر؛

کتاب فرهنگ واره آموزه های امام علی (ع) در آستارا رونمایی شد

آستارا - ایرنا - کتاب فرهنگ واره آموزه های امام علی (ع)، هفتاد و سومین اثر پژوهشی مجتبی عالم خواه از استادان دانشگاه های آستارا، به مناسبت عید غدیر خم با حضور جمعی از اصحاب قلم و مسئولان این شهرستان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مولف کتاب فرهنگ واره آموزه های امام علی (ع) شامگاه دوشنبه در این آئین در سالن اجتماعات شهرداری آستارا گفت: این کتاب به عنوان هفتاد و سومین اثر من برای استفاده پژوهشگران، دانشجویان و تشنگان دریای معرفت و حکمت علی (ع) منتشر و در آن، توضیح مبسوطی درباره زندگی آن امام عزیز با تکیه بر مستندات تاریخی ارائه شده است. 

وی افزود: کتاب در سه فصل سیره و سبک زندگی علی (ع) و امیرمومنان از زبان و نگاه پیامبر (ص)، بزرگان صدر اسلام و اندیشمندان غیر مسلمان و فرهنگ واره آموزه های امام علی (ع) گردآوری و در یک هزار و ۵۰۰ نسخه با ۳۰۳ صفحه به بهای ۵۵۰ هزار ریال عرضه شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا در این آئین گفت: نویسندگی، نعمت خدادادی است و هر کشوری به نویسندگان خود افتخار می کند و آنها آئینه تمام نمای فرهنگ و هویت ملت ها هستند.

سامان ساسانیان افزود: همراهی مولفان برای انتشار آثار مفید در حوزه های مختلف، جزو برنامه های دولت و مطالعه کتاب از ضروریات زندگی انسان است و کتابخوانی نقش مهمی در ارتقای فرهنگ و توسعه جامعه دارد. 

وی ادامه داد: متأسفانه سرانه مطالعه در جامعه بسیار پایین است و متولیان امر باید با پژوهش در این حوزه، برای ارتقای جایگاه مطالعه در کشور برنامه ریزی و تلاش کنند.

در این آئین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر حوزه علمیه، اکبر اکسیر شاعر، صمدزاده استاد خوشنویسی و برخی از چهره های فرهنگی و هنری شهرستان آستارا پیرامون اهمیت کتاب فرهنگ واره آموزه های امام علی (ع) سخنرانی کردند. 

عالم خواه بازنشسته آموزش و پرورش و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی آستاراست و در زمینه شعر، ترجمه، پژوهش های ادبی و دینی فعالیت و در دانشگاه های دولتی و آزاد استان های گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و دانشگاه های جمهوری آذربایجان تدریس می کند و در سه دوره به عنوان پژوهشگر نمونه استان گیلان انتخاب شده است. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

برچسب‌ها:

نظر شما