شناسهٔ خبر: 34846514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با هدف دفاع از شیخ زکزاکی

نامه استادان اصفهانی به عالمان نیجریه ای

استادان اصفهانی به عالمان نیجریه ای در پی دفاع از شیخ زکزاکی نامه نوشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ 550 نفر از استادان استان اصفهان در پی آزادی و دفاع از شیخ زکزاکی نامه‌ای به استادان و عالمان نیجریه و سایر مجامع بین‌المللی نوشتند تا با قلم و بیان خود از این بزرگمرد آزاده دفاع کنند.
در این نامه آمده است:
تاریخ اسلام همیشه شاهد مبارزه گردن‌کشان و زورمداران علیه آزادگان و احرار بوده است و البته موفقیت ظالمان پیوسته ارتباط مستقیم با هشیاری و بیداری اندیشمندان جوامع داشته است.
امروز در آستانه عید غدیر خم تجلی این گردن‌کشی ظالمان را در عملکرد دولت نیجریه در مقابل شیخ الاحرار نیجریه، علامه شیخ ابراهیم زکزاکی مشاهده می‌کنیم و وظیفه ما استادان دانشگاه در قبال این ظلم بزرگ این است که قلم و زبان خود را در دفاع از این بزرگمرد آزاده به‌کار گیریم و اجازه ندهیم صدای حقی که از حلقوم این مرد بزرگ خارج شده محبوس شود چرا که مداد العلماء افضل من دماء الشهداء.

در ادامه  این نامه  آمده:
به همین دلیل ما استادان دانشگاه‌های ایران اسلامی از همه شما استادان آزاده دانشگاه‌های نیجریه می‌خواهیم با قلم و بیان خود در یک اقدام انقلابی دولت نیجریه و سایر مجامع بین‌المللی را به گرفتن موضع قابل قبول در باره علامه زکزاکی وادار کنید.
اگر امروز زورمداران موفق شوند صدای آزادمرد نیجریه را خفه کنند قطعاً فردا جرأت خواهند کرد به نسل‌کشی مسلمانان اقصی نقاط عالم به شکل وسیع‌تری بپردازند.
به همین دلیل وظیفه صاحبان قلم و اساتید دانشگاه در این لحظات بسیار سنگین است.
ان‌شاالله همه ما بتوانیم از این مسئولیت الهی خطیر سربلند بیرون آییم. از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز می‌خواهیم که به وظیفه ذاتی خود در مورد علامه زکزاکی عمل کند و تلاش‌های خود را در راستای آزادی و بهبود علامه زکزاکی مضاعف سازد.

نظر شما