شناسهٔ خبر: 34844465 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مسلمانان حول محور غدیر متحد شوند/ 25 جمله غدیر در مورد امام زمان(عج)

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام 25 جمله در مورد حضرت مهدی(عج) در غدیر دارند گفت: مسلمانان باید حول محور غدیر وحدت ایجاد کنند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام‌ عبدالکریم پاک‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن تبریک ایام عید غدیر با بیان اینکه نکات مهمی در غدیر وجود دارد که مطرح نشده و برای ما حیاتی است اظهار کرد: در مورد غدیر مسئله یأس دشمن مطرح شده است.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان با اعلام ولایت امیرالمومنین(ع) در روز غدیر، از صدمه زدن به اهداف پیامبر(ص) مایوس شدند بیان کرد: مأیوس شدن دشمن به این جهت بود که آنها فکر می‌کردند پیامبر گرامی اسلام بعد از خود جانشینی ندارد، فرزندانش از دنیا رفته‌اند و حضرت زهرا (س) نیز بانویی است که ممکن است نتواند راه پیامبر(ص) را ادامه دهد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: با معرفی حضرت علی(ع) در روز غدیر دشمنان متوجه شدند همچنان تفکر متعالی پیامبر(ص) با این جانشینی ادامه خواهد یافت و این راه تمام‌شدنی نیست.

وی غدیر را مکمل ولایت پیامبر(ص) دانست و گفت: دشمن تنها زمانی می‌تواند بر ما مسلط شود که بدون رهبر باشیم بنابراین برای مقابله با این اتفاق باید از ولایت علی (ع) و جانشینان به حق ایشان در عصر غیبت تبعیت کنیم.

پاک‌نیا با بیان اینکه در قرآن کریم نیز غدیر به عنوان روز یأس دشمن مطرح شده است گفت: نه تنها نباید فلسفه عید غدیر را فراموش کنیم که باید در مسیر اشاعه آن در دنیا برنامه‌ریزی و تلاش واقعی صورت گیرد.

وی غدیر را مکمل بعثت و تداوم راه پیامبر(ص) دانست و تصریح کرد: ان‌شاءالله این روز بزرگ به ولایت حضرت مهدی(عج) متصل خواهد شد.

همه مسلمانان فضائل حضرت علی(ع) را قبول دارند

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه امروز نیز تبعیت از ولایت فقیه دشمن را مأیوس کرده و جامعه اسلامی را متحدتر می‌کند افزود: وحدت مسلمانان اعم از شیعه و سنی مسئله مهمی است که باید در این مسیر گام برداشت.

 وی با بیان اینکه اکثر عالمان شیعه و اهل سنت غدیر را قبول دارند و خطبه غدیر را درک کرده‌اند گفت: غدیر در منابع اهل سنت نیز مطرح است که این مسئله نشانگر این است که مسلمانان باید حول محور غدیر وحدت ایجاد کنند.

پاک‌نیا ادامه داد: باید از منابع علمی علمای شیعه و اهل سنت که غدیر را واضح مطرح کرده‌اند، استفاده کنیم و از غدیر به عنوان روز وحدت و کمال مسلمانان بهره‌مند شویم.

وی با تاکید بر اینکه همه مسلمانان فضائل حضرت علی(ع) را قبول دارند و باید شخصیت این امام همام را محور وحدت قرار دهیم افزود: کسی که از پیامبر(ص) و بعثت ایشان تبعیت می‌کند، باید از غدیر نیز تبعیت کند زیرا غدیر مکمل و استمرار ظهور اسلام است وگرنه دین پیامبر ناقص خواهد بود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اسلام کاملترین دین است و ولایت آن نیز کامل خواهد بود تأکید کرد: یکی از کارهایی که امیرالمومنین(ع) برای حفظ اسلام و وحدت مسلمانان انجام داد، این بود که بعد از واقعه غدیر با وجودی که حق او را ناحق کرده بودند 25 سال سکوت کردند.

وی یادآور شد: حضرت امیرالمومنین(ع) در این 25 سال برای تداوم دین اسلام با خلفای زمان همکاری داشتند تا اینکه بعد از آن با درخواست مردم به حکومت رسیدند زیرا مردم متوجه شدند کسی بهتر از حضرت علی(ع) شایسته این اتفاق نیست.

پاک‌نیا اضافه کرد: شیوه حکومت‌داری حضرت علی(ع) بر اساس عدالت، تقسیم صحیح بیت‌المال، اجرای کامل احکام دین اسلام و معاشرت و برخورد انسانی با مسلمانان بنا شده بود، بنابراین عده‌ای عدالت ایشان را برنتابیدند و با جنگ جمل، صفین و نهروان را سعی کردند مانع ادامه حکومت امیرالمومنین(ع) شوند.

پیوند غدیر با مهدویت و انقلاب اسلامی

وی شیوه حکومت امام علی(ع) را شیوه حکومتداری پیامبر(ص) دانست و افزود: امیرالمومنین(ع) در پنج ساله حکومت خود خدمات فراوانی را برای مسلمانان انجام داد که اگر نبود ایجاد موانع از سوی افراد منحرف و کارشکن، بهره‌های بیشتری از حکومت ایشان می‌بردیم.

این استاد حوزه علمیه در خصوص پیوند غدیر با مهدویت و انقلاب اسلامی نیز بیان کرد: انقلاب اسلامی که زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) و احیاگر فرهنگ غدیر است در پرتو موضوع غدیر شکل گرفت.

وی اضافه کرد: وقتی مردم از ولایت ظالمان و جاهلان زمان خسته شدند، دوباره در دوران انقلاب به ولایت اهل بیت(ع) برگشتند و ولی‌ فقیهی را برگزیدند تا راه امام علی(ع) را ادامه دهند.

پاک‌نیا انقلاب اسلامی را پلی بین غدیر و عصر ظهور و غدیر را پلی بین بعثت و ظهور حضرت مهدی(عج) دانست و گفت: پیامبر(ص) در خطبه غدیر ویژگی‌هایی امام مهدی(عج) را بیان فرمودند که گفتمان انقلاب اسلامی نیز درصدد است زمینه‌ساز ظهور باشد. 

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام 25 جمله در مورد حضرت مهدی(عج) در غدیر دارند گفت: این عناوین شامل بشارت به آمدن حضرت مهدی (عج)، خاتمیت امام مهدی (عج) که بعد از آن امامت به پایان می‌رسد، مقام و منزلت امام عصر (عج)، شان و مقام و علم امام زمان(عج) و قیام حضرت است که انقلاب اسلامی سعی دارد همه این موارد را تبیین و گسترش دهد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باید در زمینه غدیر بیشتر مطالعه کنیم و مجالسی با محتوای معرفی فضائل و مناقب امام علی(ع) تشکیل شود تأکید کرد: تربیت نسل آینده باید بر اساس فرهنگ غدیر باشد.

وی در پایان کمک‌ مالی و فکری به شیعیان امیرالمومنین(ع) را موضوع مهمی قلمداد کرد و خواستار توجه به این مهم شد.

انتهای پیام/89003/

نظر شما