شناسهٔ خبر: 34844330 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و جانسون درباره برگزیت

نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه تلفنی درباره روابط تجاری و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

العالم-اروپا

دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه و در آستانه نشست سران گروه هفت در فرانسه تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

بر اساس اعلام دفتر نخست وزیر انگلیس، دو طرف درباره موضوعات اقتصادی، روابط تجاری گفت‌وگو کرده و جانسون رئیس جمهور آمریکا را درباره آخرین تحولات مربوط به برگزیت قرار داد و رهبران دو کشور در انتظار دیدار با یکدیگر در نشست آخر هفته در فرانسه هستند.

این چهارمین بار طی ماه گذشته است که ترامپ و جانسون با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو می‌کنند و هفته پیش نیز دو طرف درباره دو موضوع تجارت و امنیت بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

این گفت‌وگوها در حالی صورت می‌گیرد که انگلیس درگیر خروج از اتحادیه اروپا بوده و ترامپ نیز چندین بار اعلام کرد که واشنگتن آماده امضای توافقنامه‌ تجاری با انگلیس به جای توافق لندن با اتحادیه اروپا است.

جانسون روز دوشنبه به سران کشورهای فرانسه و آلمان هشدار داد که برای توافق جدید با انگلیس برای برگزیت سازش کنند در غیر اینصورت لندن در روز 31 اکتبر (9 آبان) با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

تحلیلگران بر این باورند در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج شود با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی مواجه خواهد شد.

فارس

نظر شما