شناسهٔ خبر: 34844290 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نوروزی: ائتلاف خلیج فارس محکوم به شکست است

71565

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ائتلاف خلیج فارس می تواند موجب اتحاد ملل منطقه علیه آمریکا شود اظهار کرد: این ائتلاف محکوم به شکست است.

صاحب‌خبر -

حسن نوروزی در گفت وگو با ایسنا در واکنش به تلاش آمریکا برای ایجاد ائتلاف نظامی در خلیج فارس با ادعای تامین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس گفت: آمریکا و انگلستان در  در یمن،  سوریه، فلسطین و لبنان به هیچ یک از اهداف خود نرسیدند و شاهد شکستی مفتضحانه بودند، این بار نیز در ائتلاف خلیج فارس شکست خواهند خورد.

وی افزود: آنها با اینگونه اقدامات به اهداف خود دست پیدا نکردند بلکه باعث شدند ملل منطقه روز به روز هوشیارتر شوند؛ حکومتی که در یمن ایجاد کردند تلاش‌هایشان در فلسطین و سوریه به شکست انجامید؛ این ائتلاف خلیج فارس نیز محکوم به شکست است. آنها باید بدانند این ائتلاف موجب اتحاد ملل منطقه می‌شود و هنگامی  که بخواهند در خاورمیانه با ایران برخوردی داشته باشند خاورمیانه برای آنها ناامن خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این ائتلاف تمام اهداف آن‌ها در خاورمیانه و در غرب آسیا را مورد تهدید قرار داده و موجب هوشیاری مردم منطقه خواهد شد تا بتوانند در مقابل استعمارگران ایستادگی کنند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به برگزاری نشست ائتلاف خلیج فارس در بحرین گفت: پیشتر شاهد شکست این‌گونه نشست‌ها بوده‌ایم، خلیفه بحرین با قدرت محدود خود و با تکیه بر عربستان و آمریکا در حال حکومت است؛ به دلیل حمایت‌هایی که از او می شود مجبور است هزینه‌های برگزاری این نشست را بپردازد.

انتهای پیام

نظر شما