شناسهٔ خبر: 34843994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پرواز پروانه‌ها در آسمان فیروزه‌ای اصفهان/ جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان کلید خورد

انتظار پرواز پروانه‌ها بر آسمان فیروزه‌ای اصفهان به سر آمد و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی میزبان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی بین‌المللی برای کودکان و نوجوانان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پروانه‌های سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در شب بزرگ‌ترین عید مسلمانان با صدای باران انگشتی دستان معصوم و پرمهر کودکان در آسمان باغ غدیر اصفهان به پرواز در آمدند.

کودکان دیروز که با هادی و هدی، خانه مادر بزرگه و کلاه قرمزی خاطرات بسیاری دارند و زندگی کرده‌اند، امشب دست کودکان خود را گرفته و به محفل پروانه‌ها پا نهادن تا خاطرات دیروز را با شادی‌های امروز پیوند داده و رؤیایی شیرین برای کودکان این سرزمین و حتی تمام جهان بسازند.

 شروع رسمی آیین افتتاحیه با حضور خانواده‌های شهدا بر روی صحنه و شنیدن نام ایران اسلامی در نوای پسر نوجوان تداعی‌کننده و یادآور امنیت آرامشی است که شهدا و خانواده‌های آنان با بذل جان و راحتی خود به کودکان هدیه داده‌اند، به‌نوعی این بخش از برنامه سپاس و قدردانی و همچنین متبرک کردن جشنواره به حساب می‌آید.

هنرنمایی کودکان و نوجوانان در گروه‌های سرود متعدد را می‌توان یکی از مهم‌ترین بخش‌های این آیین دانست چرا که نباید فراموش کرد که جشنواره متعلق به کودکان است و برنامه‌ها باید حول محور کودک و برای کودکان باشد.

کودکان و نوجوانانی که از مناطق سیل‌زده و خانه‌های ویران بر بال پروانه‌ها سوار شده و به این جشن آمده بودند، همدلی و همیاری مردم ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند و به کودکان امروز و دیروز یادآوری کردند که ما مردم ایران در غم و شادی کنار هم استوار ایستاده‌ایم و انسانیت و مهربانی سن و سال و رنگ و نژاد نمی‌شناسد.

در آخر با پرواز بادکنک‌ها و پروانه‌ها، شادی کودکان و فریاد پروانه، سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان رسماً افتتاح شد.

انتهای پیام/630106/ا 30/و

نظر شما