شناسهٔ خبر: 34843448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اختلاف به قیمت جان انسان‌ها در جاده «سرتک» قلعه‌گنج

اختلاف شهرداری قلعه‌گنج و پیمانکار برای تکمیل مسیر اصلی محله «سرتک» سبب به خطر افتادن جان شهروندان قلعه‌گنجی شده و این محور را به یکی از پرحادثه‌ترین جاده‌های جنوب استان کرمان تبدیل کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، شهرستان قلعه‌گنج سالهاست به‌عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی کشور شاخته شده است و معین اقتصادی این شهرستان نیز تا حدودی به کمک شهرداری این شهرستان رفته و پل‌های موجود در مسیر جاده «سرتک» نیز تکمیل شده و با وجود تکمیل زیرساخت‌ها این مسیر پرتردد 

شهروندان قلعه گنجی بدلیل اختلافات شهرداری و پیمانکار این پروژه هر روز یکی از اعضای خانواده خود را از دست می‌دهند.

در این زمینه پای حرف شهروندان قلعه‌گنجی نشستیم که آنها با ابراز تاسف از وضعیت این جاده می‌گویند: چند سالی‌ست که جاده سرتک هر ماه چندین تصادف سخت را به خود می‌بیند و به محوری مرگبار برای شهروندان قلعه‌گنجی و کسانی که در حاشیه این جاده زندگی می‌کنند تبدیل شده است و مسئولان در این باره بی‌اهمیت بوده و عزم خود را برای تکمیل این پروژه جزم نمی‌کنند.

این شهروندان با بیان اینکه این جاده، از وسط منطقه مسکونی می‌گذرد و منازل مسکونی نیز در کنار آن واقع شده‌اند، می‌گویند: جاده سرتک جزو مسیرهای پرتردد شهروندان به شهرهای منوجان، بندرعباس، بشاگرد، چاه دادخداد، رمشک و ... است و اکنون نیز به‌دلیل باریک بودن مسیر و همچنین نبود علائم و موانع هشدار دهنده مناسب به بستر انواع حوادث و سوانح رانندگی تبدیل شده است که می‌طلبد مسئولان مربوطه فارغ از هر نگاهی جان شهروندان قلعه‌گنجی را در اولویت قرار دهند.

پروژه‌ای که سال‌هاست رها شده

به گفته یک شهروند دیگر قلعه‌گنجی، پروژه دو بانده کردن جاده سرتک سال‌هاست استارت آن خورده است و هم‌اکنون به حال خود رها شده است و علائم هشدار دهنده نیز به ندرت در این مسیر مشاهده می‌شود.

داشتن راه ارتباطی مناسب و استاندارد جزو یکی از اساسی‌ترین نیازهای یک شهروند است که شهروندان قلعه‌گنجی از آن نیز محروم هستند و متاسفانه یک شهروند قلعه‌گنجی باید برای کمترین نیاز منطقی و انسانی خود جان دهند تا مسئولان فکری برای برطرف کردن مشکلاتشان کنند.

حجت‌الاسلام احمد نجنو امام جمعه قلعه گنج در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: با توجه به آمار بالای تصادفات و کشته‌ها در جاده سرتک که مسیر اصلی ارتباط شهروندان به شهرستاهای منوجان، بندرعباس، چاه دادخدا و دهستان رمشک است که مسئولین مربوطه باید تمام فعالیت‌های خود را تعطیل کنند و این مسیر حادثه‌خیز را جزو اولویت‌های خود قرار دهند.

محسن نسب امیری فرمانده سپاه قلعه‌گنج نیز بیان داشت: به مسئولان پروژه جاده سرتک به‌خاطر اهمیت بالای جان شهروندان تذکر می‌دهم اقدام عاجلی در جهت تکمیل و ساخت این جاده داشته باشند و جان شهروندان مظلوم قلعه‌گنجی را در اولویت قرار دهند.

همه متولیان ساماندهی این محور به نوعی مقصر هستند

عطاء ناوکی فرماندار قلعه‌گنح نیز با ابراز تاسف از اتفاقات و تصادفات این جاده اظهار کرد: تصادفات اخیر محدوده شهر قلعه‌گنج قابل توجیه نیست و همه متولیان ساماندهی این محور به نوعی مقصر هستند از پیمانکار ساخت پل‌ها گرفته تا اداراتی که در این زمینه باید کار را سرعت می‌دادند، چه آنهایی که باید با اقدامات بازدارنده سعی در کاهش تصادفات می‌کردند و هم آنهایی که متولی فرهنگ‌سازی رانندگی صحیح هستند.

وی افزود: با تذکر جدی به همه مجموعه دست‌اندرکار، از آنها می‌خواهم نسبت به تحویل و تحول پل‌ها، زیرسازی محور، روشنایی محور و نصب علائم راهنمایی و رانندگی که باعث کاهش تصادفات هستند در اسرع وقت اقدام کنند.

گزارش از عباس محمدی قلعه‌گنج

انتهای پیام/3388/ق

نظر شما