شناسهٔ خبر: 34843447 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

پیش بینی بهترین‌های لیگ نوزدهم

سه روز تا شروع فصل جدید لیگ برتر باقی مانده است. از حالا، باید منتظر بود و دید که چه کسانی می‌توانند ستاره‌های فصل جدید فوتبال ایران باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از نود: خرید میمبلا، میلیچ و جونیور، آخرین قطعه‌های پازل لیگ نوزدهم بود. تا شروع لیگ، بعید است خریدهای زیادی انجام شود و تیم‌ها آماده شروع فصل هستند. در این مقطع از سال، بسیاری از رسانه‌های دنیا درباره بهترین‌های فصل بعد فوتبال جهان گمانه‌زنی می‌کنند. به نظر شما با این تغییرات تازه لیگ، چه بازیکنانی بیشترین شانس را برای درخشش در فصل آینده دارند؟ چه کسی آقای گل می‌شود و درخشش کدام بازیکن، قرار است همه را غافلگیر کند؟

پدیده؛ رضا شکاری

در سال‌های گذشته، پدیده‌های زیادی در لیگ برتر درخشیدند و این فصل مثل رضا اسدی، به عنوان ستاره جابجا شدند. لیگ برتر در فصل جدید، یکی از استعدادهای آینده را از دست داد و به جایش، یکی از آن‌ها به ایران برگشت. اللهیار صیادمنش که فصل پیش با وجود بازی‌های محدود عملکرد خوبی در استقلال داشت، به فنرباغچه ترانسفر شد تا به جای زمین مسابقه، در حساب‌های باشگاه به این تیم کمک کند. از طرفی رضا شکاری، بعد از حضوری ناموفق در روبین کازان به ایران برگشته تا پیراهن تراکتور را بپوشد. کارنامه او در تیم ملی جوانان، امیدواری به درخشش او در لیگ برتر را بالا می‌برد. مهدی قائدی هم پس از دو سال حضور پر فراز و نشیب در استقلال، این فصل می‌خواهد با شماره 10 نمایش متفاوتی داشته باشد.

بهترین خرید؛ مهدی رحمتی

بازگشت امیری به پرسپولیس، اتفاق بزرگی است. رشید مظاهری هم می‌تواند دروازه تراکتور را بیمه کند. محمدرضا حسینی، خرید بزرگ سپاهان بود و استقلال با یزدانی دفاع محکم‌تری خواهد داشت. با این حال، بعید است هیچکدام از آن‌ها بتوانند به اندازه رحمتی روی نتایج یک تیم تاثیرگذار باشند. فصل پیش پدیده، مشکلات زیادی در درون دروازه داشت و حضور رحمتی، می‌تواند خیال گل‌محمدی را کاملا راحت کند. البته رحمتی، فصل بعد برای این عنوان یک رقیب بزرگ خواهد داشت. اگر امید ابراهیمی در روزهای باقی مانده با یکی از تیم‌های لیگ برتری قرارداد ببندد، می‌تواند گزینه اصلی موفق‌ترین خرید لیگ در پایان فصل باشد.

بهترین خارجی؛ شیخ دیاباته

خریدن مهاجمی که در ترانسفرمارکت 3 میلیون یورو قیمت دارد، دستاورد بزرگی برای استقلال بود. دیاباته با این رقم، بعد از بیرانوند ارزشمندترین بازیکن فعلی لیگ برتر محسوب می‌شود. او همین فصل قبل هم 10 گل در لیگ امارات زد و پیش از آن با 8 گل در 11 بازی سری آ، آمار فوق العاده‌‌ای داشت. اگر دیاباته همین روند را در استقلال هم ادامه دهد، بعید است کسی بتواند در بین خارجی‌های لیگ برتر، حریف او برای این عنوان شود. با این حال، نمی‌توان شانس مهاجمان تازه وارد پرسپولیس و تراکتورسازی، و آقای گل‌های فصل پیش لیگ برتر را نادیده گرفت.

آقای گل؛ استنلی کی‌روش

بازگشت مهدی طارمی به پرسپولیس، می‌توانست معادله صدرجدول گلزنان را بهم بریزد. با رفتن او به پرتغال و دست نخوردن ترکیب علیپور، کی‌روش و پریرا، احتمالا یکی از همین سه نفر آقای گل بعدی لیگ برتر خواهد بود. مگر اینکه دیاباته یا مهاجمی که تراکتورسازی قصد خریدش را دارد، بتوانند تغیری در جدول ایجاد کنند. فصل پیش، کی‌روش بیشترین ثبات را بین بهترین گلزنان لیگ داشت و مهمتر از آن، او فصل بعد هم هدف همه حملات سپاهان است. بر خلاف پرسپولیس که علاوه بر علیپور، گزینه‌های زیادی برای گلزنی دارد. این فصل چند بازیکن خلاق هم به سپاهان اضافه شده‌اند، که می‌توانند آمار کی‌روش را از فصل قبل بهتر کنند. با این شرایط، در صورت حفظ آمادگی می‌توان شانس او را کمی بیشتر از سایر گزینه‌ها دانست.

بهترین بازیکن؛ مهدی ترابی

در لیست ستاره‌های لیگ، پیش بینی یک نفر به عنوان بهترین بازیکن کار سختی است. با این حال شاید مطمئن‌ترین انتخاب، با ثبات‌ترین آن‌ها باشد. مهدی ترابی، لیگ هفدهم که در سایپا بازی می‌کرد بهترین بازیکن لیگ در نمرات تیم آنالیز نود شد. فصل پیش، ورود او به پرسپولیس در نیم فصل دوم و تاثیرگذاری‌اش در نتایج تیم، باعث شد آن‌ها بتوانند در کورس قهرمانی سپاهان را جا بگذارند. او در حساس‌ترین بازی فصل یعنی دربی برگشت، تک گل پرسپولیس را ساخت و هفته آخر مقابل پارس جنوبی هم سازنده گل قهرمانی سرخپوشان بود. حضور او در خط حمله هر تیمی، می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد و با این کارنامه، هنوز هم می‌توان او را در صدر کاندیداهای عنوان بهترین بازیکن فصل قرار داد.

 

نظر شما