شناسهٔ خبر: 34842245 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور؛

ساماندهی رسانه‌های مجازی بدون مجوز

وزیر کشور: با ارائه دهندگان آگهی‌های سرمایه گذاری در خارج از کشور برخورد می‌شود.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در سی و سومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور به مصوبات جلسه امروز اشاره کرد و افزود : امروز سالگرد جلسات ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی بود که در این جلسه گزارش سالانه ای از مجموعه اقداماتی که صورت گرفته بود ، اعم از سیاست گذاری ها، برنامه ریزی ها، اقدامات پیشگیرانه و برخوردهای صورت گرفته ارائه شد .
وی گفت : ما هم در پیگیری سیاست گذاری ها تا به امروز موفق بوده ایم و هم به صورت مشخص موضوعاتی که در این جلسه ظرف یک سال گذشته عنوان شده است موضوعاتی مانند ارز ، مسکن ، موبایل ، کاغذ ، خودرو و کالاهای انباشته شده در بنادر گزارش گیری و پیگیری کردیم که خوشبختانه موفقیت آمیز بوده است.
وزیر کشور افزود : یکی از مهمترین موضوعاتی که در جلسه امروز مطرح شد موضوع نگرانی افکار عمومی از فعالیت های فضای تبلیغات رسانه ای بود که به نوعی اتهام زنی می کنند و یا به پخش شایعات دامن می زنند و دروغ پردازی می کنند .
وی گفت : تا به امروز قوه قضائیه اقدامات مناسبی در برخورد با مفاسد و رانت خواری و مشکلات مشابه داشته است اما نگرانی‌های امروز ما از نظام تبلیغات و اطلاع رسانی آن به افکار عمومی است که قرار شد ستادی برای اطلاع رسانی این فعالیت ها تشکیل شود .
رحمانی فضلی ادامه داد : باید نتیجه فعالیت این ستاد به گونه ای باشد که مقوم افکار عمومی باشد و مجموعه فعالیت ها و برخوردهای که صورت می گیرد به اطلاع مردم برسد و مردم بدانند که با فساد برخورد می‌شود و اطلاع رسانی ها به نحوی باشد که در افکار عمومی امید ایجاد کند در واقع اگر نوع تبلیغات مدیریت شده نباشد ، عکس ماجرا را شاهد خواهیم بود، به ویژه که شبکه‌ها و رسانه های خارجی تهمت زنی می کنند.
وی گفت : هر نوع فسادی در هر جایی که باشد با آن برخورد می شود اما اگر نوع اطلاع رسانی اصولی نباشد امکان دارد به خوبی برخورد با این موضوع به مردم منتقل نشود. بویژه که برخی از رسانه ها و سایت ها که وابسته به معاندین هستند سعی در شبه افکنی و پخش شایعه دارند که باید نحوه اطلاع رسانی ما به گونه ای باشد که آنها نتوانند به این نیت شوم خود برسند.
وزیر کشور همچنین به پخش آگهی های اقتصادی و دعوت به سرمایه گذاری در شبکه های معاند اشاره کرد و افزود : در جلسه امروز مقرر شد طبق مصوبه ای که قبلا در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به تصویب رسیده است آن مصوبه به صورت جدی پیگیری شود . طبق آن مصوبه ، دادن اطلاعیه ، آگهی و دعوت به سرمایه گذاری و یا بورسیه دانشجویان خلاف مقررات است .
وی گفت : تمام کسانی که بی اطلاع از این مصوبه هستند و اقدام به آگهی دادن به این شبکه ها می کنند باید بدانند که این کار خلاف قانون و مقررات است و اگر رعایت نکنند قطعا با آنها به صورت جدی برخورد می شود.
رحمانی فضلی افزود : همچنین در جلسه امروز مقرر شد کمیته ای تشکیل شود و در آن کمیته رسانه های مجازی به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرند تا شاهد ساماندهی مناسبی از رسانه‌های مجازی باشیم .
وی گفت : برخی از رسانه های مجازی (سایت ها) در کشور فعالیت می کنند که مجاز نیستند و وزارت ارشاد اسلامی نیز یک بازه زمانی تعیین و اعلام کرده است ، رسانه های مجازی که مجوز ندارند بیایند مجوزهای لازم را برای ادامه فعالیت خود بگیرند. پس از مهلت اعلام شده ، سایت های که مجوزی از وزارت ارشاد نداشته باشند ، برخورد خواهیم کرد.
وزیر کشورافزود: عمده موضوعات مطرح شده در جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیعات اقتصادی، پیگیری و در حال انجام است و همکاری همه حوزه‌های رسانه ای و واحدهای تولیدی اقتصادی را شاهد هستیم تا این بخش ها در فضای آرام قرار بگیرند . امیدواریم با پیگیری دقیق مباحث اقتصادی بتوانیم امید را در دل های مردم ایجاد کنیم.
صدا و تصویر دارد

نظر شما