شناسهٔ خبر: 34841721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نسبتمان را با شاخص‌های توسعه از منظر قرآن بسنجیم

امام جمعه شیراز گفت: برای آنکه به نقطه توسعه‌یافتگی برسیم، باید نسبتمان را با شاخص‌های توسعه از منظر قرآن کریم که کلام خداست، بسنجیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در جلسه شورای اداری بخش کامفیروز از توابع شهرستان مرودشت عید غدیر را بزرگترین عید مسلمانان توصیف کرد و گفت: عید سعید غدیر عید ولایت است و ولایت در دین اسلام به قدری اهمیت دارد که خداوند متعال در روز غدیر برای تبیین ولایت، بر پیامبر اکرم (ص) آیه‌ای نازل کرد و گفت اگر ولایت را ابلاغ نکنی رسالت خود را انجام نداده‌ای.

او با اشاره به خدمات انقلاب اسلامی به مردم، افزود: برای اینکه به این نقطه برسیم، ۴۰ سال زحمت کشیده‌ایم و شهید داده‌ایم و باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم و شکرگزار خداوند بابت همه آنچه به‌دست آورده‌ایم باشیم.

آیت‌الله دژکام با اشاره به سخنان نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نماینده محترم شهرستان فرمودند ما تا چند دهه پیش حتی یک پایه برق در این منطقه وسیع نداشتیم، اما امروز به برکت انقلاب و جهاد برای خدمت به مردم، این مناطق از محرومیت سابق خود به کلی خارج شده اند و البته این مناطق هنوز با مشکلاتی دست به گریبان هستند که باید برای حل آن‌ها برنامه ریزی و اقدام کرد.

امام جمعه شیراز بیان کرد: با نقطه‌ای که بتوانیم ادعا کنیم به توسعه یافتگی در همه ابعاد دست یافته‌ایم فاصله داریم، اما در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داریم. برای آنکه به نقطه انتهایی توسعه‌یافتگی برسیم، باید نسبتمان را با شاخص‌های توسعه از منظر قرآن کریم که کلام خداست، بسنجیم.

او اظهار داشت: وقتی کشوری، چون آمریکا را نماد توسعه یافتگی فرض کردیم، در انتهای تلاشمان به وضع امروز آمریکا می‌رسیم با آن همه مشکلات فرهنگی، نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی در داخل و دولتی که جهان را به خاک و خون کشیده است.

آیت‌الله دژکام گفت: توسعه یافتگی از دیدگاه اسلام شاخص‌هایی دارد که از جمله آن، جلوه گری تقوا و ایمان به خدا در شهر‌ها و روستا‌ها و در مناسبت‌های اجتماعی و فرهنگی است.

او تصریح کرد: اگر ایمان و تقوا در شهر‌ها و روستا‌ها جلوه گر شود، خدا به مال و کسب و کار و رزق ما برکت می‌دهد و مشکلات معیشتی حل می‌شود، اما اگر ایمان و تقوا از جامعه ما رخت بربندد، برکت از مال و ثروت خواهد رفت و رسوایی به بار خواهد آورد.

آیت الله دژکام اظهار کرد که اگر توسعه یافتگی الهی رخ بدهد، زمین به نور خدا روشن می‌شود و ظهور حضرت مهدی (عج) اتفاق خواهد افتاد.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: برای رسیدن به توسعه‌یافتگی حقیقی، باید به آموختن و یاد گرفتن اهمیت دهیم. این یادگرفتن، یعنی افزایش دانش و دانش اصلی، در کتاب خدا قرآن کریم نهفته است. ما برای رشد معارف الهی و دانش قرآنی فرزندانمان و جامعه مان چه کرده ایم؟ این رشد حقیقی اگر اتفاق بیفتد قطعا برکت در مال و رزق را هم به همراه خواهد داشت.

او ادامه داد: برای افزایش تولید و ثروت در سطح شهرستان، باید برنامه‌ریزی مطابق شرایط و اقتضائات منطقه صورت بگیرد و با صدور بخشنامه از تهران، نمی‌توان برای یک منطقه با شرایط خاص خودش یک فرمول قطعی توسعه همه جانبه در نظر گرفت.

آبت الله دژکام افزود: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که بدانیم بدون صبر، کار‌ها به نتیجه نمی‌رسد. صبر یعنی برای رسیدن به هدف، باید تلاش کنیم و عجله نداشته باشیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه رویکرد رسانه‌های بیگانه امروز این است که صبر مردم ما را سلب کنند، گفت: اینکه انتظار داشته باشیم کشوری که می‌خواهد یک تمدن عظیم و مستقل اسلامی در دنیا برپا کند و در برابر استکبار بایستد، علی‌رغم جنگ و تحریم‌های تحمیلی بتواند در کوتاه مدت بر همه مشکلات فائق بیاید انتظار به‌جا و علمی نیست.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد: ایمان داریم که با صبر و استقامت در راه خدا به همه اهداف خود خواهیم رسید و بر همه مشکلات پیروز خواهیم شد.
انتهای پیام/م

جلسه شورای اداری بخش کامفیروز با حضور امام جمعه شیراز

نظر شما