شناسهٔ خبر: 34841394 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

پوتین: نگران انتقال تروریست ها از سوریه به نقاط دیگر جهان هستم

ولادیمیر پوتین روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با بیان این مطلب اظهار داشت: شاهد خروج تروریست ها از منطقه امن در سوریه به مناطق دیگر هستیم. وی خاطرنشان کرد: روسیه از تلاش های ارتش سوریه برای نابودی تروریست ها در ادلب حمایت می کند

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پوتین: نگران انتقال تروریست ها از سوریه به نقاط دیگر جهان هستمولادیمیر پوتین روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با بیان این مطلب اظهار داشت: شاهد خروج تروریست ها از منطقه امن در سوریه به مناطق دیگر هستیم.
وی خاطرنشان کرد: روسیه از تلاش های ارتش سوریه برای نابودی تروریست ها در ادلب حمایت می کند.

روسیه نگران وضعیت قرارداد منع آزمایش های موشکی
پوتین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگرانی کشورش از عرصه امنیت بین المللی اظهار کرد: روسیه نگران وضعیت پیرامون قرارداد منع آزمایش های هسته ای و نیز استقرار تسلیحات در فضا است.
وی با بیان اینکه در این مباحث سخنانی برای گفتن داریم، خاطرنشان کرد: در این مورد می خواهیم با طرف فرانسوی بطور مشروح گفت وگو کنیم و از موضع این کشور آگاه شویم.
پوتین این را نیز گفت که روسیه هنوز واکنشی به ابتکار خود برای عدم استقرار موشک های منع شده در پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میانبرد ندیده است.
وی یادآوری کرد: پس از خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میانبرد، روسیه بطور یکجانبه متعهد شد که موشک های این نوع را در مناطق جهان تا زمانی که موشک های مشابه آمریکا مستقر نشود، مستقر نمی کند.
 پوتین گفت: ما هیچ واکنشی را در مورد ابتکار خود نشنیدیم و چنین بنظر می رسد که صدای ما را نشنیده اند هرچند که فکر می کنم اروپایی ها علاقه مند هستند که به موضع ما توجه کنند و به آن واکنش نشان دهند.
  
خطر تشعشعات رادیواکتیو در آرخانگلسک وجود ندارد
رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی درباره حادثه انفجار در میدان نظامی در آرخانگلسک و افزایش تشعشعات رادیواکتیو سوال کرده بود، گفت: تهدید افزایش تشعشعات رادیواکتیو پس از حادثه در استان آرخانگلسک وجود ندارد.
وی افزود: هیچ تهدیدی در آنجا وجود ندارد و افزایش تشعشعات رادیواکتیوی ثبت نشده است.
رئیس جمهوری روسیه گفت: کارشناسان ازجمله متخصصان مستقل به آنجا اعزام شده اند و وضعیت را کنترل می کنند و در هر صورت من گزارش های کارشناسان را دریافت می کنم.
 انفجار در کشتی در میدان نظامی در استان آرخانگلسک در شمال غرب روسیه روز ۱۷ مرداد ماه رخ داد و بر اثر این حادثه پنج نفر از کارکنان شرکت روس اتم کشته و سه نفر دیگر مجروح شدند.

ناآرامی ها در مسکو با انتخابات ارتباط دارد
رئیس جمهوری روسیه گفت: اعتراضات و ناآرامی ها در مسکو و روسیه با روند انتخابات ارتباط دارد.
وی ادامه داد: شهروندان روسیه حق برگزاری انتخابات آرام را دارند و دولت باید شرایط برگزاری آن را تامین کند اما قانون را نباید نقض کرد.
پوتین گفت: هیچکس حق کشاندن وضعیت به برخوردها را ندارد و افراد خاطی در این عرصه مجازات خواهند شد.
پوتین همچنین به اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه اشاره کرد و آماری از کشته و زخمی های این اعتراضات و شمار زیادی از دستگیرشدگان ارائه کرد. 

هیچ جایگزینی برای فرمت نورماندی وجود ندارد
پوتین در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مذاکرات چهارجانبه نورماندی برای حل بحران اوکراین اشاره کرد و افزود: هیچ جایگزینی برای فرمت نورماندی وجود ندارد.
وی در همین حال گفت: هر دیداری در چارچوب نورماندی باید به نتایج خوب منجر شود و باید توافق هایی که در دیدارهای قبلی به دست آمده، اجرا شود.
فرمت نورماندی از کشورهای روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان تشکیل شده است و تاکنون سران این چهار کشور چندین اجلاس در این فرمت برگزار کرده اند.

روسیه در مساله تغییرات اقلیمی از فرانسه حمایت می کند
رئیس جمهوری روسیه گفت که روسیه از مبارزه فرانسه با تغییرات جهانی اقلیمی حمایت می کند.
وی خاطرنشان کرد که تلاش ها در این عرصه را باید هماهنگ کرد که اهمیت فراوان دارد.
     
روسیه برای هماهنگی با فرانسه برای آشتی لیبی آماده است
پوتین در بخش دیگری گفت که روسیه آماده است که  اقدامات خود را با فرانسه در مساله آشتی طرف های درگیر در لیبی هماهنگ کند.
وی افزود: باید برای آشتی طرف های متخاصم در لیبی تلاش کرد و ما می خواهیم از موضع فرانسه در این مساله آگاه شویم تا اقدامات خود را هماهنگ کنیم.
 
گروه هشت وجود ندارد
رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص بازگشت روسیه به گروه جی هشت گفت: گروه هشت وجود ندارد و همینک گروه جی هفت است.
وی افزود: هرگونه تماس همواره سودمند است و ما هیچ چیزی را بعید نمی دانیم.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما