شناسهٔ خبر: 34839078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان زنجان خبر داد؛

کشف اشیای عتیقه 3 هزار ساله در ایجرود

فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف اشیای عتیقه 3 هزار ساله در شهرستان ایجرود خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از پایگاه خبری پلیس، سردار رحیم جهانبخش گفت: اشیای عتیقه 3 هزار ساله در زنجان کشف شد.

وی افزود: به دنبال دریافت خبری مبنی بر فعالیت دو قاچاقچی حرفه‌ای اشیای عتیقه در شهرستان ایجرود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی زنجان یادآور شد: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، دو قاچاقچی حرفه‌ای اشیای عتیقه را شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه هر دو متهم را دستگیر کردند.

جهانبخش تصریح کرد: مأموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان، دو قطعه ظروف سفالی با قدمت 3 هزار ساله و 4 قطعه ظروف مسی عصر صفوی را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه بنا به اعلام كارشناسان ميراث فرهنگی و گردشگری، قدمت ظروف سفالی، 3 هزار سال قبل از میلاد و نیز ظروف مسی مربوط به دوران صفوی است، گفت: کارشناسان  ارزش اقلام مکشوفه را 30 میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اينکه تمدن و هويت هر ملتی ريشه در ميراث فرهنگی آن دارد،گفت: نيروی انتظامی قاطعانه با هر گونه قاچاق آثار باستانی مقابله و از ميراث گرانبهای ملت ايران حفاظت و حراست می‌كند.

انتهای پیام/4117/4062/

نظر شما