شناسهٔ خبر: 34839062 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سرهنگ چهری خبر داد:

سارق حرفه‌‌ای پاترول به دام افتاد/ فروش پاترول به قیمت 100 دلار

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق حرفه ای خودروهای پاترول خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سرهنگ کارآگاه کامیار چهری در تشریح خبر گفت: ساعت 17 مورخه 7 مردادماه امسال در تماس مرد 25 ساله‌ای با مرکز فوریت‌های 110 از به سرقت رفتن خودروی پاترول‌اش به کلانتری 124 قلهک اطلاع داد و پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی افزود: شاکی پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 17 عصر بود که از خانه خارج شدم تا سوار بر خودروی پاترولم شوم که با توجه به نبود خودرو در محل پارک متوجه به سرقت رفتن آن شدم. کارآگاهان پس از شنیدن اظهارت شاکی به محل وقوع سرقت رفتن که در بررسی‌های اولیه و تحقیقات‌میدانی از دوربین مداربسته ای که در محل سرقت نصب شده بود تصویر سارق جوان در صحنه سرقت به دست آمد.

سرهنگ چهری در ادامه بیان داشت: کارآگاهان با اقدامات پلسی و بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم و  با توجه به تصویر دزد جوان، مراد 38 ساله که دارای چند سابقه کیفری از جمله سرقت خودرو و مواد مخدر دارد، شناسایی شد.

رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با شناسایی متهم و هماهنگی با دادیار شعبه 6 دادسرای ناحیه 15 مخفیگاه مراد در منطقه نظام آباد شناسایی شد و روز 8 مردادماه این سارق حرفه‌ای در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و در بازرسی از مخفیگاه متهم 2 خودروی پاترول سرقتی به دست آمد.

سرهنگ چهری افزود: با انتقال مراد به پایگاه سوم، در تحیقات صورت گرفته از وی ضمن قبولی سرقت به 10 فقره دیگر سرقت خودروهای پاترول در محدودهای شرق و شمال شرق تهران نیز معترف شد و اظهار داشت: چون خودروها فاقد تجهیزات ایمنی بازدارنده(دزدگیر-قفل فرمان – قفل پدال و...) بودند، به راحتی باز شده و قابل سرقت بودند که یکی از خودورهای مسروقه را به شخصی بنام " فرهاد" در قبال 100 دلار پول به وی فروخته‌ام که کارآگاهان نیز در یک عملیات پلیسی فرهاد را در مخفیگاهش واقع در نظام آباد دستگیر کردند و یک‌دستگاه خودروی مسروقه پاترول از وی کشف شد و فرهاد به خرید خودروی سرقتی اعتراف کرد.

در ادامه تحقیقات از سارق اظهار داشت: خودروهای سرقتی دیگر را پس از سرقت لوازم، محتویات داخل آن و قطعات به‌صورت رها شده در کوچه خیابان‌های خلوت رها و اموال مسروقه را به قیمت خیلی کم به افراد رهگذر می‌فروختم و پول آن را صرف مصرف مواد مخدر و خوشگذارنی می‌کردم.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح سارق به سرقت خودروها و استرداد 3 دستگاه از خودروهای مسروقه به مالباختگان، وی با صدور قرار قانونی از سوی دادیار شعبه ششم دادسرای ناحیه 15 تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی است.

سرهنگ کارآگاه چهری به شهروندان توصیه کرد از پارکینگ عمومی و شخصی برای توقف‌های طولانی‌مدت استفاده کنند و با استفاده از تجهیزات بازدارنده از قبیل(دزدگیر-قفل فرمان- قفل پدال و جی پی اس) مانع بروز سرقت وسائط نقلیه خود شوند و در صورت بروز سرقت بلافاصله با فوریت‌های پلیسی 110 تماس بگیرند.

نظر شما