شناسهٔ خبر: 34833523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امدادرسانی ۴۰ هزار داوطلب هلال احمر در سیل کشور

گرگان - ایرنا - رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به وقوع سیل در ۲۲ استان کشور در بهار امسال گفت که ۴۰ هزار داوطلب هلال احمر در مدت یک و نیم ماه به امدادرسانی و کمک به سیل زدگان این مناطق پرداختند.

صاحب‌خبر -

محمد نصیری ظهر دوشنبه در آیین تجلیل از خادمین سیل گلستان تعداد دوطلبانی که با جمعیت هلال احمر همکاری دارند را  حدود ۲ میلیون نفر اعلام کرد و گفت : فعالیت‌های عام المنفعه مانند مراحل جمع آوری، بسته بندی و توزیع اقلام، خدمات مددکاری، مشاوره و خدمات روانشناختی و پزشکی با استفاده از نیروهای داوطلب صورت گرفت.

وی امدادرسانی به سیل زدگان گلستان را  سرآغاز حضور داوطلبان جمعیت هلال احمر در خدمت رسانی به سیلاب اخیر کشور دانست و از حضور موثر و چشمگیر آنان تقدیر کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان هم در این مراسم گفت : داوطلبان جمعیت هلال احمر گلستان در خدمت رسانی به مردم سیل زده استان پیشرو و جلوتر از مسوولان به امدادرسانی پرداختند.

عبدالرضا چراغعلی اظهار داشت: حضور شبانه روزی و مستمر داوطلبان در کنار مردم  سبب شد تا با وجود ماندگاری طولانی مدت سیل، حواشی و نارضایتی از رسیدگی به آسیب دیدگان این بلای طبیعی به حداقل ممکن برسد.

وی وجود داوطلبان هلال احمر در گلستان را ظرفیتی موثر و کارآمد دانست و گفت : برنامه ریزی برای ساماندهی مطلوب و بهره مندی حداکثری از منابع انسانی در کاهش و مدیریت بلاهای طبیعی موثر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان نیز در این مراسم گفت : ۱۰ هزار و ۴۸۴ امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر در مدت زمان وقوع سیل به آسیب دیدگان خدمت رسانی کردند.

 محمدعلی هروی بیان کرد: مردم ایران ۴۱۰ میلیارد ریال به سیل زدگان گلستانی کمک کردند و نقش زیادی در رفع آلام و مصیبت های سیل زدگان ایفا کردند.

 در پایان این مراسم از فعالان و امدادرسانان دوطلب در سیل گلستان تجلیل شد.

به گزارش ایرنا سیل نوروز ۹۸ در گلستان علاوه بر وارد کردن خسارت گسترده به زیرساخت ها، جاده ها، صنایع و راه آهن، مناطق مسکونی، کشاورزی و دیگر بخش هایی زیربنایی جان ۱۱ نفر را نیز گرفت. 

بر اثر سیل گلستان شهرهای آق قلا و گمیشان تا مدتها غرقاب بود بطوریکه ارتفاع آب در برخی خانه های مسکونی از دو متر هم بیشتر شد.
 

نظر شما