شناسهٔ خبر: 34833387 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

تظاهرات در آمریکا علیه آزادی حمل سلاح

معترضان در نیویورک علیه افزایش حملات مسلحانه در آمریکا تظاهرات کرده و خواستار تدابیر جدید برای کنترل مالکیت سلاح توسط افراد در این کشور شدند.

صاحب‌خبر -

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش تارنمای شبکه سی بی اس، درخواست ها برای کنترل مالکیت سلاح هر روز در آمریکا بیشتر شنیده می شود و روز گذشته نیز در نیویورک تظاهراتی در این راستا برگزار شد. تلاش ها برای یک لایحه دو حزبی کنترل مالکیت سلاح در کنگره امریکا رو به افزایش است.

در همین حال شماری از معترضان در یک منطقه جنوبی منتهن در شهر نیویورک دست به تظاهرات زدند تا به سنای آمریکا به ویژه میچ مک کانل رهبر اکثریت فشار آورند اقدامات سختگیرانه در مورد قوانین مربوط به امنیت مالکیت تسلیحات را درآمریکا انجام دهند.

تظاهرات روزگذشته در نیویورک همزمان با برگزاری تظاهرات های مشابه در سراسر آمریکا برگزار شد. تظاهرکنندگان از سنای آمریکا خواستند تا تعطیلات تابستانی خود را رها کرده و به بررسی لایحه جدید در مورد مهار مالکیت سلاح در این کشور بپردازند.

کارولین مالونی یک عضو کنگره آمریکا در این باره گفت: ما باید در این راستا اقدام کنیم. می دانیم چه کارهایی برای امن تر شدن جامعه انجام دهیم. مردم نگران این شرایط هستند.

گزارش شده است که مک کانل از روسای کمیته های سنا خواسته تا لوایح مربوط به کنترل مالکیت سلاح را پس از بازگشت از تعطیلات بازبینی کنند. دموکرات های کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا نیز قرار است در مورد لایحه کنترل تسلیحات بررسی هایی را انجام دهند. مجلس نمایندگان پیشتر لایحه ای را در مورد شرایط جدید خرید سلاح در آمریکا تصویب کرده است.

به گزارش ایرنا، تیراندازی های مرگبار اخیر در آمریکا خشم مردم این کشور را برانگیخته است. تیراندازی های دو هفته پیش با حدود ۳۰ کشته و بیش از ۵۲ زخمی و متاثر از رویکردهای نژادپرستانه، سیاستمداران آمریکایی را بر آن داشته تا ضمن انتقاد از نفرت پراکنی های «دونالد ترامپ»، واژه «تروریسم داخلی» برای این گونه قتل عام را به کار ببرند.

اتباع آمریکایی به موجب متمم دوم قانون اساسی این کشور، حق دارند از سلاح شخصی برخوردار باشند، از این رو در آخرین آمارهای ارائه شده، برای هر یکصد نفر آمریکایی، ۱۲۰.۵ سلاح در بین مردم آمریکا وجود دارد.

نظر شما