شناسهٔ خبر: 34833386 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر :

سن شیوع اعتیاد در جوانان حدود ۲۵ سال است/صدور حکم تخریب منازل پلاک قرمز

مومنی با بیان اینکه سن شیوع اعتیاد در جوانان ۲۴ سال و چند ماه( حدود ۲۵ سال) است از صدور حکم تخریب برخی از منازل پلاک قرمز خبر داد.

صاحب‌خبر -

«اسکندر مومنی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با بیان اینکه زمان دسترسی به مواد مخدر در جامعه کاهش یافته است گفت: اعلام اینکه مدت زمان دسترسی به مواد مخدر چند دقیقه است، راحت نیست و نیاز به بررسی‌های علمی دقیق دارد ولی قطعا با توجه به اقدامات اخیری که در راستای پاکسازی نقاط آلوده  صورت گرفت، میزان دسترسی به مواد مخدر در جامعه کاهش یافته است.

 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: اوج مصرف مواد مخدر در جوانان 24 سال و چند ماه( حدود 25 سال) است بر اساس بررسی‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر از سال ۸۶ تا ۹۷ به طور میانگین ۵ درصد رشد مصرف مواد مخدر از نظر کمی افزایش یافته و از نظر کیفی نیز از سنتی به صنعتی تغییر کرده است همچنین نرخ شیوع موادمخدر در بین دانش‌آموزان 2.1  ودانشجویان در کل کشور 4.1 هستیم  می باشد.

 

وی با اشاره به اجتماعی  کردن مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: مواد مخدر موجب فروپاشی زندگی افراد می شود و درحقیقت مواد مخدر زمینه بروز سایر آسیب های اجتماعی را فراهم می کند و ما باید موضوع مبارزه با مواد مخدر را مردمی کنیم، با توجه به فعالیت سازمان های مردم نهاد در این زمینه و اقدامات صورت گرفته تا حدودی این مهم عملیاتی شده است.

 

مومنی در خصوص پلمپ ساختمان های پلاک قرمز نیز گفت: در راستای توقیف منازل پلاک قرمز با همکاری دادستان کل و نیروی انتظامی اقدامات خوبی صورت گرفت،حکم تخریب بعضی از این ساختمان ها صادر و برخی نیز  صادر نشده است فقط تاکید ما این است ،منازلی که محل توزیع و تولید مواد مخدر در جامعه بوده و شناخته شده هستند نباید باز باشند.

نظر شما