شناسهٔ خبر: 34833325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمایه گذاران حوزه گردشگری نباید اسیر کاغذبازی شوند

قزوین - ایرنا - جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: سرمایه گذاران حوزه گردشگری نباید اسیر کاغذبازی و بروکراسی در ادارات شوند بلکه باید امور آنها به سرعت پیگیری و انجام شود.

صاحب‌خبر -

علی فرخزاد روز دوشنبه در نشست ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان قزوین افزود: در سال رونق تولید لازم است که تقویت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نیز گام های جدی تری برداریم و به کار سرمایه گذاران تسهیل ببخشیم.

وی با تاکید بر معرفی ظرفیت های گردشگری مغفول به سرمایه گذاران، گفت: به عنوان نمونه برخی چشمه‌ها در مناطق طارم سفلی از ظرفیت های گردشگری بالایی برخوردار هستند اما مورد غفلت واقع شده و لازم است که به سرمایه گذاران معرفی شود تا شاهد رونق گردشگری در این مناطق باشیم.

وی افزود: اگر سرمایه گذاری در حوزه گردشگری وجود دارد نباید در مسیر بوروکراسی بماند و لازم است که اصلاح ساختارها برای تسریع سرمایه گذاری صورت پذیرد.

فرخ زاد شهریور ماه را پیک سفرها در استان قزوین ارزیابی کرد و اظهار داشت: پیش بینی شده ۶ میلیون سفر در ایام محرم و صفر از استان عبور کرده و یا اقامت داشته باشند و لازم است که زیرساخت‌های لازم برای توسعه و امنیت گردشگری فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه استان ما فقط شهر قزوین نیست، اظهار داشت: ظرفیت‌های گردشگری باید در تمام نقاط استان مورد توجه قراربگیرد و مخصوصا در کنار تاسیسات آبی نظیر سدهای نهب، بالاخانلو، کیخنان، آب گرم یل گنبد و آبگرم که از جاذبه های گردشگری در جنوب استان قزوین محسوب می‌شوند، تمهیدات لازم برای رفاه حال گردشگران اتخاذ شود.

فرخزاد همچنین گفت: راهکار استان این است که برای نقاط توریست پذیر راهنمایی مناسبی ایجاد شود و به گردشگران تفهیم کنیم که در کدام راه می تواند به نقطه دلخواه گردشگری برسد. 

وی به رفع برخی مشکلات در حوزه گردشکری اشاره کرد و گفت: مشکلات و موانعی که در حوزه گردشگری دریاچه اوان و گازرخان وجود دارد، نیازمند تدابیر مدیریتی است و اگر واقعا امکان شناکردن در دریاچه اوان وجود ندارد، باید به صورت جدی جلوی آن گرفته شود و این طور نباشد که بدون برنامه ریزی و کار کارشناسی اظهار نظر کرد.

فرخزاد اجرای موفق برخی تجارب در حوزه گردشگری را برای سایر نقاط استان ضروری دانست و خاطرنشان کرد: برخی اقدامات مثل ایجاد جاده سلامت تجربه بسیار خوبی است که می تواند در شهرستان های استان مورد اجرا قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار یادآور شد: برنامه ریزی های لازم برای نوروز ۹۹ باید در دستور کار قرار بگیرد و در این راه باید از ظرفیت‌های استارتاپی و نمایشگاه های توانمندی‌های روستایی نیز بهره برد.
۹۹۲۵*3013

نظر شما