شناسهٔ خبر: 34833197 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس بانک مرکزی آمریکا وارد پرمخاطره‌ترین مرحله از دوره کاری خود شده است

انتقاد‌های دائمی دونالد ترامپ از بانک مرکزی آمریکا موجب شده است، رئیس این نهاد مالی وارد چالش سختی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وال استریت ژورنال نوشت «جروم پاول وارد» رئیس بانک مرکزی آمریکا بین رشد اقتصادی کُند این کشور و سیاست‌های رئیس‌جمهور عصبانی آن، گیر افتاده است.

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: جروم پاول وارد پرمخاطره‌ترین مرحله از دوره کاری خود به عنوان رئیس بانک مرکزی آمریکا می‌شود، زیرا ضمن تلاش برای جلوگیری از بروز رکود اقتصادی در آمریکا، باید سرزنش‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را نیز به دلیل عدم ثبات در بازار و رشد کُند اقتصادی به جان بخرد.

انتقاد‌های دائمی ترامپ از بانک مرکزی موجب شده است، کارکنان این نهاد احساس کنند هم برای در جریان نگاه داشتن اقتصاد آمریکا می‌جنگند و هم برای حفظ استقلال بانک مرکزی در برابر مداخلات سیاسی.

ترامپ می‌گوید رشد اقتصادی پایین است، زیرا بانک مرکزی سال گذشته نرخ سود را بسیار بالا برد و این در حالی است که بسیاری از تجار و کارکنان بانک مرکزی، سیاست‌های تجاری رئیس جمهور را عامل آشفتگی بازار و کاهش سرمایه‌گذاری‌ها می‌دانند.

برخی تحلیلگران بر این باورند که پاول با برنامه‌های بانک مرکزی، بار‌ها موجب بروز سردرگمی در بازار‌ها شده است. تلاش وی برای افزایش نرخ سود در ماه دسامبر و دفاع وی از افزایش بیشتر آن، به نوسانات آخر سال بازار افزود.

انتهای پیام/

نظر شما