شناسهٔ خبر: 34832266 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

مراسم ترحیم «مشا» در اینستاگرام؛

سلبریتی‌ها در سوگ یک گربه خانگی/ وقتی حامیان عقیم‌سازی زنان دم از حقوق حیوانات می‌زنند!

اگر دغدغه عدالت و رفع ظلم از صحنه عالم را داری، غایت وجود تو همان است و اگر دغدغه‌ات مردن حیوان خانگی و حفظ شان سگ! باشد، داستان طور دیگری است.

صاحب‌خبر -

گروه فرهنگی-رجانیوز: در فلسفه جمله مشهوری است که می‌گوید: «غایت وجود تو همان چیزی است که دغدغه آن را داری.» اگر دغدغه عدالت و رفع ظلم از صحنه عالم را داری، غایت وجود تو همان است و اگر دغدغه‌ات مردن حیوان خانگی و حفظ شان سگ! باشد، داستان طور دیگری است.

 

هفته قبل بزرگمهر حسین‌پور کاریکاتوریست اصلاح‌طلب با انتشار پستی در اینستاگرام خبر از مردن گربه خود «مشا» داد. سلبریتی‌ها نیز برای گربه مرده بزرگمهر سنگ تمام گذاشته و خود را در غم او شریک دانستند.

 

 

 

این کارتونیست در متنی که برای مردن گربه خود منتشر کرده بود، نوشته بود: «مشا جانم... قربونت برم الهی...! زود رفتی از پیشمون...دیگران هر چی می‌خوان بگن که موقعش بود...اما نه...همشون بی‌خود میگن...خیلی زود بودمی‌خواستم قشنگ‌ترین تابلوی جهان رو ازت بکشم... زیباترین جمله‌های دنیا رو برات بنویسم... جذاب‌ترین کمیک‌استریپ رو ازت بکشم... اما نتونستم... چند وقت پیش آیدین آغداشلو تصویری از مادرش رو منتشر کرد. زیر پستش نوشتم هیچ‌وقت نتونستم عزیزترین‌هایم رو به تصویر بکشم...چون از روزی که تصویرشون باشه و خودشون نباشن می‌ترسم... پسرم... بابا جونم»

 

عجیب‌تر از پست حسین‌پور، پست همسر وی سیما حق شناس در فقدان گربه مرده‌شان بود که از «مشا» بعنوان پدر و مادر خود دانسته است!

 

 

به گزارش رجانیوز، شب گذشته برنامه طنز «حرفشم نزن» ابراز همدردی عجیب سلبریتی‌هایی مثل امیر مهدی ژوله، میترا حجار، منیژه حکمت با حسین‌پور را دستمایه طنز قرار داد و همین باعث شد که حسین‌پور در واکنش به این برنامه، پستی را منتشر کند و جایگاه کامنت‌های پست، محلی شود برای فحاشی و توهین‌های سلبریتی‌ها به مجریان برنامه مذکور.

 

مهراب قاسمخانی، هانیه توسلی، کارن همایونفر، امیرمهدی ژوله، هومن خلعتبری، شهره سلطانی و مانا نیستانی کاریکاتوریست موهن، از جمله کسانی بودند که با فحاشی و توهین به دو مجری برنامه «حرفشم نزن» حمله کردند.

 

 

حسین‌پور درحالی از گربه خود بعنوان فرزند عزیز خود یاد می‌کند و به کسانی که به این کار او انتقاد می‌کنند حمله می‌کند، که همسر او «سیما حق‌شناس» در سال ۱۳۹۵ در حمایت از طرح شهیندخت مولاوردی(عقیم سازی زنان گور خواب) نوشته بود: «نمی‌شود که اینها(گور خوابها) تولید مثل کنند و بعد دولت با سرمایه مردم تولیدات اینها را سیر کند. تنها راه حل واقعی کنترل کردن جمعیت کارتن خواب‌ها و حاشیه نشین‌ها، عقیم کردن اجباریه و...»

 

اشکال کار حسین‌پور و سلبریتی‌های به اصطلاح منورالفکر نیز دقیقاً همینجاست. یعنی همانهایی که برای جان انسانها آنقدر ارزش قائل نیستند که حکم به عقیم‌سازی‌شان می‌دهند و وقتی قرار است برای عقیم‌سازی گربه‌های شهر، از سوی دیگران اظهار نظری شود فریاد واأسفا و وامصیبتا سر می‌دهند، به سوگ یک گربه می‌نشینند و منتقد های این اقدام مضحک خود را نیز به باد فحاشی می‌گیرند.

 

اساساً سلبریتی‌هایی مثل ژوله و فحاش‌هایی مثل نیستانی، و حتی خود بزرگمهر، با شعار «همه چی می‌تواند دستمایه طنز باشد» به تمسخر اعتقادات و توهین به شعور مردم می‌پردازند و وقتی نوبت برخورد طنز آمیز با کارهای مسخره‌آمیز خودشان می‌رسد، از منتقدین با فحش و ناسزا استقبال می‌کنند.

 

مانا نیستانی که همه او را به کاریکاتور های موهن و توهین آمیزش می‌شناسند، ذیل پست حسین‌پور به منتقدان سلبریتی‌های به سوگ نشسته یک گربه حمله می‌کند و اینگونه الزامش به شعار آزادی بیان را نشان می‌دهد!

 

ژوله همان کسی است که چندی پیش در حمایت از زایمان همسر رامبد جوان در کانادا مردم ایران را افسرده و گریه کن خطاب کرده بود.

 

خود بزرگمهر حسین‌پور نیز کم از ژوله و امثالهم ندارد؛ در سال ۹۴، در جریان رقابت امین حیایی و ژوله در استنداپ کمدی خندوانه، حسین‌پور در اینستاگرامش امین حیایی را بخاطر بازی در فیلم «قلاده های طلا» که روایتی از فتنه ۸۸ بود، فاقد صلاحیت دانست. پستی که نشان از عقده‌گشایی سیاسی این کاریکاتوریست داشت و نشان داد که از نظر حسین‌پور تنها آنهایی صلاحیت دارند که در خط فکری او باشند.

 

 

البته فقط گربه‌ها نیستند که از حمایت حسین‌پور و رفقایش برخوردارند. در سال ۹۵ نیز همین سلبریتی‌ها در نمایشگاه حسین‌پور که با شعار «سگ فحش نیست» به تکریم سگ پرداخته بود، شرکت کردند و با پلاکاردهای «سگ فحش نیست» عکس یادگاری انداختند.

 

 

 

 

در هر حال حسین‌پور و سلبریتی‌های پر تناقض نباید انتظار داشته باشند که حق اظهار نظر و تعیین تکلیف در همه امور را دارا باشند، برای هر موضوعی نسخه بپیچند، اعتقادات مردم را زیر سوال ببرند، با ارزشهای جامعه شوخی کنند و وقتی نوبت به مواجهه با نحوه زندگی عجیب و غریب خودشان که برسد، به منتقدان خود فحاشی کنند.

نظر شما