شناسهٔ خبر: 34829331 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

کری خوانی داغ ملی‌پوشان بسکتبال بر سر استقلال و پرسپولیس

خبرانلاین

صاحب‌خبر -
امروز در برنامه سلام صبح بخیر محمد جمشیدی حرف‌های جالبی درباره بسکتبال به زبان آورد.
 محمد جمشیدی، ملی پوش بسکتبال امروز میهمان شبکه سه بود. جمشیدی در ابتدا درباره وضعیت این رشته توضیح داد: وضعیت خوبی داریم تمرین سختی داشتیم و سپس به یک تورنومنت اروپایی رفتیم بعد دوباره برگشتیم چند روز استراحت کردیم و از شنبه تمرینات را دنبال می کنیم. به سطح آمادگی خوبی رسیدیم ان شاءالله آسیب دیدگی و مصدومیت نداشته باشیم تا به چین برسیم و این طلسم را بشکنیم.
 
وی افزود: من فکر می کنم امسال شانس مان به مراتب بیشتر از دوره قبلی است ما در دوره قبل با فرانسه، برزیل و صربستان هم گروه بودیم که همه قهرمان بودند و نمی شد کاری کرد اما این بار موفقیت دست یافتنی تر است و گروه هم به آمادگی خوبی رسیده است و امیدوارم تلاش خوب و دعای خیر مردم موفق شویم.
 
این بسکتبالیست در پاسخ به اینکه آیا به این رشته به اندازه کافی توجه شده، تصریح کرد: به اندازه ای که باید به بسکتبال توجه نشده و نیاز دارد دید ویژه ای روی آن باشد سختی های خاصی دارد و به آسانی نمی توان قد علم کرد. اگر توجهات بیشتر باشد و امکانات سخت افزاری بسکتبال ما هم در دنیا حرفی برای گفتن خواهد داشت.
 
جمشیدی تحت فشار بودن بسکتبال به خاطر موفقیت های والیبال را رد کرد و گفت: فکر نمی کنم اینطور باشد. قبل از این اتفاقات، بسکتبال اولین تیمی بود که به المپیک رفت و در بازی های آسیایی قهرمان شد. بنابراین اینطور نیست. والیبال هم دارد خیلی خوب جلو می رود و امیدوارم این موفقیت ها تداوم داشته باشد و همینطوری جلو برود.
 
وی در این باره که چرا مسیر بسکتبال مثل والیبال نشد، توضیح داد: رشته ها با هم فرق دارند و نتیجه گرفتن در بسکتبال جهان نیازمند پروسه عظیم تر و استعدادیابی است. کشورهای زیادی بسکتبال بازی می کنند و ورزشی است که پول در آن زیاد است و کشورها سرمایه گذاری زیادی روی آن می کنند. مثل این می ماند که بگوییم چرا فوتبال به قدرت های اول دنیا نمی رسد. آنجا هم آنقدر تیم ها زیادند که کار سخت می شود اما شرایط از این نظر برای والیبال  آسان تر است. به هر حال بازی هایی که داشتیم نشان داد ما هم در بسکتبال می توانیم موفق باشیم و ان شاءالله حواس ها هم بیشتر به بسکتبال باشد.
 
این بازیکن تیم ملی در پاسخ به اینکه آیا در ایران هم در بسکتبال پول هست، گفت: اگر با دنیا مقایسه کنیم که نه ولی خداراشکر اوضاع بد نیست. گران ترین بازیکن بسکتبال در لیگ برتر را نمی دانم چه کسی است. پایین ترین قراردادم مربوط به سال اولی است که با سوپرلیگ قرارداد بستم و بازی با شهرکرد داشتیم که دو میلیون و 500 به من دادند.
جمشیدی درباره مشکل مالی در بسکتبال اظهار کرد: در بسکتبال هم این اتفاق می افتد اما نسبت به بقیه رشته ها درصد کمتری است. ما یک تیم در لیگ داشتیم که هنوز با آن تسویه حساب نشده است. از لحاظ خوش قولی در پرداخت اوضاع بسکتبال بهتر است اما از نظر مبلغ نه.
 
وی در خصوص قیاس درآمد فوتبالیست و بسکتبالیست ها تاکید کرد: من فکر می کنم فوتبال رشته اول دنیا است  و فوتبالیست ها حقشان است. چون تلاش می کنند.ه ر رشته سختی خودش را دارد و ما می دانیم سختی تمرین و دوری از خانواده چقدر است و من فکر نمی کنم بسکتبالیست ها اعتراضی داشته باشند.
 
این بسکتبالیست درباره کری خوانی اعضای تیم ملی بسکتبال درباره استقلال و پرسپولیس گفت: بله بچه ها کل کل می کنند ولی من زیاد وارد بحث هایشان نمی شوم می دانم حامد استقلالی و سجاد پرسپولیسی است. من طرفدار تراکتورسازی هستم. من زیاد فوتبالی نبودم اما آنقدر هواداران این تیم دوست داشتنی دارند که همیشه پشت تیمشان هستند. شهر من فوتبالی نیست و بیشتر بسکتبال بازی می کنند. هواداران تراکتور را دوست دارم و مسعود شجاعی هم دوست من است و این مزید بر علت شد تا این تیم را دوست داشته باشم.
 
جمشیدی با ابراز بی اطلاعی از قراردادهای فوتبالی، درباره تجربه کاپیتانی تیم ملی نیز گفت: بازی فیلیپین خیلی مهم بود و صعود ما به جام جهانی در گرو این بازی بود. فیلیپین تیم قدرتمندی است و بازی مهمی داشتیم که یکی از حساس ترین بازی هایمان بود که بچه ها در آن گل کاشتند و ما توانستیم برنده شویم و صعودمان را قطعی کنیم. بعد برگشتیم و با ژاپن و استرالیا بازی داشتیم که استرالیا هم که تیم بزرگی در دنیا است بردیم و در المپیک جزو 4 تیم برتر بود و خیلی برد ارزشمندی بود که من در آن کاپیتان بودم و خیلی حس خوبی بود.

نظر شما