شناسهٔ خبر: 34827216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان :

اولویت اصلی پروژه مهر ۹۸ مدارس روستایی و کم برخوردار استان است

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در گردهمایی مشترک شورای معاونین اداره کل و مدیران و روسای آموزش و پرورش استان، توجه به مدارس روستایی و کم برخوردار را اولویت اصلی پروژه مهر ۹۸ عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان در این نشست که با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، رشید قربانی گزارشی از عملکرد و اقدامات پروژه مهر ۹۸ استان ارایه کرد.

وی با بیان برنامه های پروژه مهر در بخش های مختلف از جمله ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و سایر حوزه ها با قوت در سطوح مختلف انجام و در دست پیگیری است، گفت: خوشبختانه در سال جاری موضوع ساماندهی نیروی انسانی ، نقل و انتقالات، سازماندهی و ... مطلوب تر از سال های گذشته انجام شده است

قربانی در ادامه گزارشی از ساماندهی فضاهای آموزشی و تجهیزات ارایه کرد و با اشاره به چالش های پیش روی و کمبود فضا ، از طرح موضوع در جلسات پروژه مهر و شورای آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: با تشکیل اکیپی از نوسازی و آموزش و پرورش، وضعیت مدارس استان به صورت فنی بررسی شد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان افزود: در راستای استاندارد و ایمن سازی مدارس، ساخت حدود ۳۰۰ کلاس درس در سطح استان پیش بینی و مقرر است از محل اعتبارات ملی و توسط نوسازی مدارس کشور ۱۰۰ کلاس درس، ۱۰۰ کلاس درس از محل اعتبارات استانی و ۱۰۰ کلاس درس نیز با مشارکت خیرین و اعتبارات پیشرفت و آبادانی در استان احداث شود.

وی با اشاره به مشکلات استان در بخش تجهیزات، اظهار داشت: با کمک استانداری کردستان مبلغ ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای تجهیز بیش از ۱۰۰ مدرسه حاشیه شهر سنندج و شهرستان ها و مناطق تابعه جذب و هزینه شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در بخش پایانی سخنان خود گزارشی از ثبت نام دانش آموزان و انتصاب مدیران مدارس ارایه کرد و با بیان اینکه در اجرای پروژه مهر کلیه دست اندرکاران اهتمام و تلاش می کنند از مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه خواست قبل از مهر حتما مدارس روستایی و حاشیه ای و کم جمعیت مورد توجه ویژه قرار گیرد

وی در پایان از زحمات مدیران و روسای آموزش و پرورش ، مسولین پروژه مهر استان و شهرستان، کارگروه های پنج گانه و کلیه دست اندرکاران در پیگیری برنامه ها تشکر و ابراز امیدواری کرد این زحمات منجر به بازگشایی و مهری با نشاط برای دانش آموزان استان باشد .

نظر شما