شناسهٔ خبر: 34827163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان:

مردم در حوزه مدرسه سازی هم ورود کنند

نمایندگی سیستان و بلوچستان

‌استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بدون همکاری و همراهی مردم نمی‌توان در حوزه آموزش و پرورش به موفقیت رسید و باید مردم همانطور که در امور مذهبی و ساخت مسجد تلاش می کنند در حوزه ساخت مدرسه نیز ورود کنند.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا- ‌احمدعلی موهبتی در بازدید از فضاهای آموزشی جنوب استان بیان کرد: نگاه وزارت آموزش و پرورش به همه مناطق کشور با رویکرد وفاق ملی شکل گرفته که با حضور سرپرست وزارتخانه در سیستان و بلوچستان این مهم اجرایی شده و با ظرفیت‌های خوبی رو به پیشرفت است.
وی تاکید کرد: باید همه قشرها به آموزش و پرورش کمک کنند و حداقل در تامین هزینه ۲۵ درصد ساخت مدارس همکاری و مساعدت کنند تا دولت نیز وظیفه خود را انجام دهد.
موهبتی با بیان اینکه این استان از نظر نیروی انسانی، فضا و امکانات محروم‌ترین نقطه استان است، افزود: دولت موظف است مشکلات حوزه آموزش و پرورش را حل کند تا بتوانیم به توسعه و آبادانی برسیم.
وی ادامه داد: جذب مشارکت‌های عمومی بویژه خیران بومی در ساخت مدرسه هر منطقه و شهرستان اولویت اصلی است و باید بر این اساس ۲۵ درصد تعهد ساخت هر پروژه‌ای را خیرین مدرسه ساز بومی تعهد کنند.
وی توجه و دلسوزی و مشارکت همه جانبه مردم بویژه اولیا دانش آموزان و اهالی هر شهرستان و منطقه برای حفظ و نگهداری از بیت‌المال و فضاهای عمومی از جمله مدارس و اماکن آموزشی را ضروری دانست.
وی تغییر نگاه و فرهنگ و بینش عمومی مردم نسبت به ایفای نقش و حضور پررنگ تر در عرصه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد.
استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که نوعی جنگ اقتصادی را در پیش رو داریم  باید بتوانیم با تدبیر و دلسوزی  کار را هدفدار پیش ببریم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما