شناسهٔ خبر: 34825799 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در نمایشگاه کتاب پکن اتفاق می‌افتد:

داوری یک تصویرگر ایرانی در جایزه بین‌المللی آناناس

ازجمله برنامه‌های فرهنگی ایران در نمایشگاه پکن برگزاری کارگاه‌های تصویرگری در محل غرفه ایران خواهد بود، همچنین یک تصویرگر ایرانی در جایزه بین‌المللی آناناس داوری خواهد کرد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش  خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نمایشگاه پکن از 30 مرداد تا سوم شهریورماه در مرکز نمایشگاه‌های پکن در چین دایر خواهدبود.

غرفه در نظر گرفته شده برای ایران در بیست‌وششمین دوره نمایشگاه کتاب پکن 18 متر مساحت دارد و در راستای تبادل غرفه رایگانی است که بر اساس تفاهم‌نامه همکاری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با نماینده نمایشگاه‌های چین برای تبادل غرفه رایگان بسته شده است. ایران در سال 2017 مهمان ویژه نمایشگاه پکن و سال 2019 پکن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی تهران بود.

در این سفر یک تصویرگر و یک نویسنده برگزیده مسابقه «خلق کتاب‌های تصویری دستان»  همراه تیم اعزامی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در غرفه حضور خواهند داشت.

ایران در مدت برگزاری نمایشگاه پکن برنامه‌هایی فرهنگی اجرا خواهد کرد. از این برنامه‌ها می‌توان به کارگاه‌های تصویرگری در محل غرفه ایران اشاره کرد.  همچنین به یک تصویرگر ایرانی در جایزه بین‌المللی آناناس داوری خواهدکرد.

در این دوره از نمایشگاه پکن هیچ آژانس و ناشری همراه با موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به چین نخواهد رفت و معرفی آثار ایرانی که تیم موسسه نمایشگاه‌ها با خود به نمایشگاه پکن می‌برند، در غرفه ایران انجام خواهد شد.

مطابق با سیاست‌های موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اظهارات پیشین قادر آشنا، مدیرعامل این موسسه، بودجه کلی برای برگزاری نمایشگاه‌های کشور از پیش مشخص شده است و با صرفه‌جویی‌هایی که موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در روند کاری خود اتخاذ کرده است، تصمیم بر این شده که ایران در تعداد بالاتری نمایشگاه شرکت کند، به صورتی که از برنامه‌ها و اقدامات مورد نظر هم بازنمانند.

نظر شما