شناسهٔ خبر: 34824425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عملیات آبخیزداری در مشهد اردهال دلیجان

اجرای عملیات مکانیکی آبخیزداری در حوزه آبخیز مشهد اردهال شهرستان دلیجان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان گفت: حجم عملیات خاکی این طرح شامل ۲۰ هزار متر مربع و یک هزار و ۶۵۰ متر مکعب گابیون بندی است.

 نصرالهی هدف از اجرای این طرح آبخیزداری را جلوگیری از فرسایش خاک، مهار هدر رفت آب های سطحی، تغذیه سفره های زیر زمینی و جلوگیری از سیلاب عنوان کرد و افزود: با تکمیل این طرح آبخیزداری ۳۰۰ خانوار در روستاهای بهار اردهال، لاران و ریجان از مزایای آن برخوردار می شوند.

او گفت: برای اجرای این طرح 6 میلیارد ریال اعتبار اولیه از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان با بیان اینکه اجرای طرح های آبخیزداری در سال های گذشته نقش موثری در حفاظت خاک، کنترل و خسارت های ناشی از سیلاب و تغذیه سفره های آب زیرزمینی، چاه ها و قنوات داشته افزود: عملیات آبخیزداری درسطح 67 هزار و 59 هکتار از اراضی ملی این شهرستان مطالعه و اجرا شد.

نصرالهی در ادامه افزود: طرح های مطالعاتی و اجرایی آبخیزداری دلیجان از سال 65 کلید خورده و تاکنون 23 هزار و 775 هکتار عملیات آبخیزداری اجرا وطرح مطالعاتی در سطح 23 هزار و 97 هکتار انجام شده است.

او خاطرنشان کرد: با اجرای عملیات آبخیزداری ضمن کنترل فرسایش خاک و رسوب، هشت میلیون و 885 هزار متر مکعب از روان آب های سطحی در دلیجان کنترل شده است.

نظر شما