شناسهٔ خبر: 34823005 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عضو شورای سیاسی انصارالله؛

ایران بیش از هر کشور دیگری مقابل سلطه طلبی آمریکا ایستاده است

عبدالملک العجری: این ایران بود که گروه وهابی صهیونیستی داعش را در منطقه سرنگون کرد و مقابل تروریسم آمریکايي ایستاد

صاحب‌خبر -
ایران بیش از هر کشور دیگری مقابل سلطه طلبی آمریکا ایستاده استبه گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از پایگاه اینترنتی «انصارالله» یمن، عبدالملک العجری عضو شورای سیاسی انصارالله و یکی از اعضای هیئت اعزامی انصارالله به تهران در مقاله ای نوشت: ایران کشوری است که بیشترین حمایت و ابراز همبستگی را با یمن داشته و بیش از هر کشور دیگری، جنایات وحشیانه و محاصره ظالمانه ای را که کشورهای متجاوز علیه یمن مرتکب می شوند محکوم کرده است.
وي افزود ایران بیشترین حمایت را از راه حل سیاسی و تلاشها برای حل و فصل سیاسی ابراز کرد و در ماههای نخست جنگ، طرحی پیشنهادی متشکل از چهار بند را به عنوان اصول کلی راه حل سیاسی و توقف جنگ ارائه کرد. ایران از نوک هرم سیاسی تا ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه این کشور بر پایبندی خود به وحدت و استقلال یمن تاکید کرده و برابر هر آنچه به یمن آسیب وارد می کند و یا وحدت، حاکمیت و استقلال یمن را تهدید می کند ایستاده است.
ایران تاکنون هیچ سابقه دخالت در امور داخلی یمن نداشته و نظر خود را بر ما تحمیل نکرده است. ایران از زبان رهبر معظم (آیت الله) خامنه ای، باور خود و دولت ایران را در خصوص اینکه مسائل مورد اختلاف در یمن باید از طریق گفتگوی یمنی - یمنی و بدون دخالت خارجی حل شود به ما تاکید کرد.
ایران بیش از هر کشور دیگری به دوستان و همپیمانان خود احترام می گذارد و با آنها با شایستگی و کاملا دوستانه برخورد می کند. من بر اساس تجربه و دیدارهای مکرری که با آنها داشتم هیچ گاه ندیدم که آنها بخواهند به هر شکلی تمایل یا خواسته خود را به ما القا یا تحمیل کنند و هیچ گاه با همپیمانان و دوستان خود مانند زیر دستان خودشان رفتار نکرده اند.
وي در ادامه افزود در همه دیدارهایمان با مسئولان ایرانی و مسئولان وزارت امور خارجه ایران ، بیشترین کلمه ای که به ما می گفتند این بود که چه چیزی از ما می خواهید؟ تصور شما از راه حل سیاسی چیست و چگونه می توانیم به شما در این زمینه کمک کنیم؟ هیچ گاه از آنها کلمه «از شما می خواهیم» یا «شما باید» نشنیدم حتی به اشتباه.
عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله همچنين تاکيد کرد ایران - بر خلاف برخی از کشورهای خلیج (فارس) که اگر کار درستی انجام داده باشند - آن را با منت گذاشتن و آزار و اذیت باطل نکرده است. ایران بیش از هر کشور دیگری از مسئله فلسطین حمایت می کند و برابر سلطه طلبی آمریکا ایستاده است و بهای سنگینی به خاطر مواضع خود درباره مهمترین مسائل عربی ما می پردازد. ایران بارها آمادگی و تمایل خود را برای امضای توافقنامه ترک مخاصمه با کشورهای همسایه و آمادگی خود را برای همکاری مشترک در حفاظت از امنیت خلیج (فارس) و منطقه به دور از هر گونه حضور نیروهای خارجی اعلام و همواره تاکید کرده است که امنیت خلیج (فارس) و منطقه، برعهده کشورهای حاشیه خلیج (فارس) است.
مقاله نويس پایگاه اینترنتی «انصارالله» یمن همچنين خاطر نشان کرد  این ایران بود که (گروه وهابی صهیونیستی) داعش را در منطقه سرنگون کرد و به واقع برابر تروریسمی که آمریکا و همپیمانان آن برای ایجاد هرج و مرج ساختگی به کار گرفته بودند ایستاد.  این ایرانی است که ما دریافتیم همانگونه که شواهد و مدارک بی شمار نشان می دهد. ایران می گوید دشمن من و دشمن شما، اسرائیل است و هیچ گاه نشنیدم که بگویند عربستان سعودی یا هر کشور عربی یا اسلامی دیگر را دشمن خود بدانید. پس چرا می خواهید به جای اسرائیل ، ایران را دشمن خود بدانید؟ ایران، کشوری اسلامی است و قانون اساسی یمن و نتایج گفتگوی ملی، گسترش روابط با کشورهای عربی و اسلامی را بر اساس منافع ملی ما و نه منافع هر کشور دیگری مانند آمریکا یا عربستان سعودی یا هر کشور دیگری، خواستار می شود.

نظر شما