شناسهٔ خبر: 34823002 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران: جشنواره فرهنگی و هنری در آینده حرفه‌ ای دانش آموزان نقش بسزایی دارد

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران معتقد است که جشنواره فرهنگی و هنری می تواند مشوق خوبی برای دانش آموزان باشد تا مهارت خود را در آینده به صورت حرفه ای ادامه دهند.

صاحب‌خبر -

سید صادق موسوی در گفت وگو با روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی در مورد حال و هوای جشنواره فرهنگی و هنری گفت: شور و حال بسیار وصف نشدنی در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری بخش پسران حاکم بود و نشان دهنده این بود که جمع انبوهی از دانش آموزان سراسر کشور  در فضایی پر نشاط در بخش‌های مختلف با یکدیگر رقابت کرده اند. بنابراین اعتقاد دارم برگزاری چنین جشنواره هایی در ایجاد نشاط و شادابی بین جوانان و نوجوانان بسیار تاثیرگذاری است و قطعاً تعدادی از این دانش آموزان رشته شغلی خود را در  آینده از همین مهارتهایی که در زمینه های فرهنگی و هنری دارند انتخاب می کند.

او در مورد بهبود روند برگزاری جشنواره فرهنگی هنری در وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش نباید دانش آموزان برگزیده در رشته های مختلف جشنواره فرهنگی و هنری را رها کند بلکه باید با کمک سایر نهادها و ارگان‌ها این دانش آموزان با استعداد را تحت حمایت مالی و آموزشی خود قرار دهد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران ادامه داد: حتی آموزش و پرورش در برخی از زمینه ها مانند فیلم کوتاه می تواند آثار فاخر تولید شده توسط دانش آموزان را به سایر جشنواره ها نیز معرفی کند تا این آثار بهتر دیده شود و دانش آموزان هنرمند در این عرصه بتوانند برای تولید آثار بعدی خود حمایت شوند.

او تصریح کرد: آموزش و پرورش می‌تواند این دانش آموزان با استعداد در عرصه فیلم کوتاه  را به ما در انجمن سینمای جوانان ایران معرفی کند تا ما در فرآیند کشف استعدادی که داریم بتوانیم از استعدادهای این دانش آموزان به صورت حرفه ای تر استفاده کنیم.

موسوی در مورد اینکه جشنواره  فرهنگی و هنری تا چه حد می‌توانند در تربیت  و آینده شغلی دانش آموزان موثر باشد گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان در سنی هستند که هرگونه رفتار و گفتار بر شخصیت آنها اثر می گذارد و آن ها علاوه بر اینکه نسبت به برخی از موضوعات حساسیت و آگاهی کافی دارند جشنواره فرهنگی و هنری می تواند مشوق خوبی برای دانش آموزان باشد تا مهارت خود را در آینده به صورت حرفه ای ادامه دهند.

او ادامه داد : البته ممکن است دانش آموزان در آینده از این مهارت هایی که دارند به عنوان شغل اصلی خود استفاده نکنند اما قطعاً در آینده و زندگی آنها تاثیر بسزایی دارد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران تصریح کرد: رشته های جشنواره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش بسیار متنوع است و در قسمت های ادبی، پژوهشی ،آوایی، هنرهای دستی و تجسمی، فیلم کوتاه، تئاتر و سایر رشته ها برگزاری می شود که این خود نشان دهنده تنوع رشته های در این جشنواره است و کسانی که به صورت حرفه ای در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند اگر رها نشوند در آینده بسیار موفق خواهند بود.

او تصریح کرد: می توان بخش هایی از این جشنواره را به صورت حرفه ای تر برگزار کرد و همانطور که می دانید آموزش و پرورش مخاطبان بسیاری دارد شاید برگزاری اختتامیه برای هر کدام از رشته ها به صورت مجزا عملیاتی نباشد اما آموزش و پرورش می‌تواند هر کدام از استان های کشور را به عنوان پایگاه یک رشته هنری تقویت کند.

موسوی ادامه داد: به طور مثال یک استان در اختتامیه بخش نمایش یک استان دیگر اختتامیه بخش فیلم و به همین صورت استان های مختلف اختتامیه بخش‌های فرهنگی و هنری مختلف را برگزار کنند و استان هایی که به عنوان پایگاه یک رشته فرهنگی و هنری انتخاب می شود در طول سال بر روی این رشته بیشتر سرمایه گذاری کنند وبا چنین اقدامی در آینده شاهد خواهیم بود که قطبهای فرهنگی و هنری متنوعی در استان ها ایجاد شده است .

او یادآور شد: البته این طرح نیاز به مطالعه و نظرات کارشناسی کارشناسان آموزش و پرورش دارد و باید افراد اهل فن در آموزش و پرورش  در مورد این موضوع نظر دهند اما به نظر می رسد می تواند این پایگاه های تخصصی را با یک مسیر مطالعاتی صحیح در ادارات کل آموزش و پرورش استانها ایجاد کنند.

نظر شما